هم میهن شریف آقای ایرج مصداقی،

 

مسعود عالمزاده :

حمید نوری رو تاخت زدند و این کوچک ترین کوچک ترین کوچک ترین تاثیری در بالا بودن ارزش کار بی نظیری که شما کردید ندارد.
 
ریشه ی اجتماعی و معرفتی این رژیم تو لاتهای جنوب تهران و لمپن ها و باج خورهاست. این معروفه که … لاتی که یه چک بخوره، کارش تمومه. شک ندارم که رژیم برای پس گرفتن حمید نوری تنها از حربه ی گروگانها استفاده نکرده، بلکه بدون شک دست کم ده ها میلیارد از جیب مردم بدبخت باج داده.
 
فیلمی بود زمان شاه بنام گوزن ها. من شنیده م که گوزن بازی با کلمات بوده و این گوزن (جاندار) نیست بلکه گو/ زن (gow zan) است یعنی تریاکی و شیره ای. این چندان مهم نیست. تو این فیلم روانشناسی مردم پایین شهر خیلی خوب موشکافی شده بود. صحنه ای در این فیلم هست که (پرسوناژ) بهروز وثوقی با لات محله سرشاخ میشه، می کشدش جایی و می افته به التماس که … حقوق دو ماهم رو بهت میدم، بذار یه چک بهت بزنم جلو زری آبروم نره …برای من شما یکی از بزرگترین نمادهای جنبش مردم میهن ما در قبال این رژیمی هستید که در تاریخ بی نظیره. نه زیر سلطه ی سالازار، نه تو ژیم سرهنگهای یونان، نه شیلی پینوشه، نه اسپانیای فرانکو و نه حتا رایش سوم چنین چیزی ندیدیم. دیده نشده. این استبدادی است که ابزارش تنها فشار بیرونی نیست، بلکه تا پس ذهن آدمها رسوخ میکنه. هیتلر جنایتکار بود، آری اما به کسی از موضع ضعف باج نداد.
 
هر سیستم خودرای و مستبد، مدل شخصیتی و روانی خود و مشخصا رهبری اش را در دیگران تکثیر می کند. مدل شخصیتی خامنه ای فردی است به غایت حقیر و توسری خورده. مفعول جنسی (که برای من اهمیتی نداره) در کشوری که اینرا بدترین میدونه و آنهم برای یک آخوند که باید ضدش را ترویج کنه. با کسی سروکار داریم که تو همون سیستم ارتجاعی و مادون قرون وسطایی خودش هم کسی نیست. حتا خمینی هم با هاش با تحقیر برخورد میکرد و بهش میگفت حجت الاسلام که معادل ارتشی اش میشه گروهبان دو برای کسی که ادعای ارتشبدی داره.
 
این فشارها و تناقض های غول آسا، چنان این فرد رو له کرده که برای کوچکترین تملق و شناخت بیرونی هرکاری میکنه و توان تحمل کوچکترین تحقیری رو نداره. روانشناسی کار من نیست، اما  در روانشناسی اصطلاحی هست بنام (surcompensation/overcompensation) که برمبنای آن فردی که نقطه ضعفی داره، با قوت دادن بسیار زیاد به نقاط مثبت دیگرش آنرا متعادل کرده و کفه رو به سمت خودش می چرخونه. چند روز پیش ویدیویی پخش شد از یکی از کسانی که در جریانات اخیر بدست رژیم از دو چشم نابینا شده بوده. داره با گیتار زدن و ترانه سرایی نه تنها نقطه ضعفش رو جبران میکنه بلکه از اون هم فراتر میره. این نمونه ای است از (surcompensation) در وجه مثبت. اما این رژیم چنان از فرهنگ و شعور خالیه (و سیدعلی نیز) که امکان این رو هم نداره و تنها با باج دادن و نسق کشی میخواد اعتبار و احترام رو از دیگران گدایی کنه.
 
بی خیال دارودسته ی پست فطرت رجوی پست فطرت و زن پست فطرتش که این “پیروزی” رژیم رو جشن خواهند گرفت. اینها همانقدر حقیرند که خود سیدعلی. بدون داخل شدن در جزییات (که خودتان میدانید)، خامنه ای و رجوی از بچگی به مصیبت مشابهی دچار شده ن که چنین شخصیت نامتجانس و روان پریشی ازشون ساخته. رژیس دبره ی معروف نکته ی جالبی در گفته هاش داره … کسانی که درس اخلاقی میدن، برای اینه که فساد و انحراف درونی خودشون رو بپوشاند. نمونه اش ژان ژاک روسو که به تمام دنیا درس وظیفه شناسی اجتماعی میداد اما بچه هاش رو خدمات اجتماعی بزرگ میکرد و ژان پل سارتر رو هم که مشخصه …
{{توضیح. ژان پل سارتر دختر بچه ای رو به فرزندی پذیرفته بوده.خودش و این دختر بچه و زنش (سیمون دوبوار) سه تایی میرفتن تو یه رختخواب   برای انقلاب ایدئولوزیک ! }} این بابا به تمام عالم دنیا درس اخلاق میداد. رجوی زن سه چهارم افراد سازمان رو به نخ کشید، اما تحمل نمیکنه که کسی از افراد سازمان به زن .. فکر .. کنه.
 
اگر رژیم تا اینجا نیافتاده، کمی اش به مردم برمیگرده اما بیشترش به این برمیگرده که چنین هیولایی در تاریخ کم نظیر بوده اگر نگیم که بی نظیر بوده.
 

شما وظیفه تان را انجام دادید، آنچه رخ داده خارج از حیطه ی توان ماست.

 
آزاد کردن حمید نوری اثبات اقتدار رژیم نیست، نماد حقارتشه.
 
از اینجا به بعد وظیفه ی دولت و حاکمیت سوئد است که حفاظت شما را برعهده بگیره. باید ما از سفارت های سوئد در هر کشوری بخواهیم تا این را وظیفه ی خودش بدونه و مشخص باشه که اگر رژیم سعی بر موذیگری ای در این رابطه داشته باشه، این شرافت کشور سوئد  است که زیر سوال میره. من این کار را خواهم کرد. نباید روی این امر خجالتی بود. این جزو وظایف کشور پادشاهی سوئد است و حق اغفال از آن را ندارد.
 
تاکید من روی وظیفه ی دولت سوئد خواهد بود و نه زیر سوال بردن تصمیمی که گرفته ن چرا که اگر چه می توان این تصمیم را نقد کرد، نباید حق حاکمیت ملی یک کشور را زیر سوال برد. این کار ما نیست. بماند که هربار که موارد از یکی بیشتر بشه، کوچکترین مقطع مشترک میره رو میز.
وظیفه ی شما اینه، همین و بس. یک جمله. چرا این کار رو کردید و وراجی بیهوده از تیزی مورد خواسته شده کم میکنه.

 

ایرج گرامی،
وجود شما برای ما مهمه. روی این قضیه نباید رودرواسی کرد. حراست و حفاظت از شما بر طبق قوانین بین المللی و کنوانسیون سازمان ملل بر عهده ی دولت پادشاهی سوئد است. نقطه سر خط.
 
پیوست برای سعید بهبهانی گرامی و استاد یغمایی