پيرامون ربودن هاشم خواستار

بیانیه کانون معلمان ایران در تبعید

بنام معلم وبرای معلم

ربودن هاشم خواستار، یکی از فعالان سرشناس و مبارز جنبش معلمان، اقدام تروریستی حکومت اسلامی در پاسخ به اعتصاب فراگیرو پیروزمندانه ی معلمان است!

پس از ضربه خوردن شدید حکومت جنایتکار اسلامی از اعتصاب وسیع و موفق معلمان، که همبستگی وسیعی در جامعه خفقان زده ایران را به همراه آورده ، و بدین ترتیب گام دیگری بسوی سرنگونی محتوم حاکمان برداشته شد،

رهبران منفور رژیم را به تکاپو برای درهم شکستن جنبش های اعتراضی، بویژه سر به نیست کردن عناصر آگاه و فعالان سرشناس این جنبش واداشته است.

ربودن هاشم خواستار را باید در چارچوب برنامهM عمومی رژیم برای سر به نیست کردن فعالان مبارزات اجتماعی ارزیابی نمود و با تمام نیرو و امکانات در مقابل آن ایستاد و آن را افشا نمود.

اگر رژیم در هدف پلید خود نسبت به هاشم خواستار موفق شود، شکی نیست همین برنامه را که تاکنون علیه برخی از مبازران انجام داده است، این بار بطور منظم و در ابعاد وسیع تری علیه همهء نیروها و فعالان جنبش های اجتماعی عملی خواهد کرد. از این رو وظیفهء همهء انسان های آزادی خواه و نیروهای سیاسی مترقی، تشدید مبارزه علیه حکومت اسلامی و بسیج افکار عمومی جهان برای جلوگیری از توطئه های جدید رژیم علیه مبازران در داخل کشور است.

بنا براین از جنبش های دانشجویان، معلمان، پرستاران، دانش آموزان و کامیون داران انتظار می رود با اعتراضات وسیعتر وهمبستگی علیه ربودن هاشم خواستار،برای آزادی ایشان وسایر معلمان، کارگران ، وفعالان سیاسی کوشش جدی نمایند.

همچنین نیروها ، جریانات سیاسی ، افراد وفعالین حقوق بشری در خارج از کشور می توانند با استفاده از همه ی امکانات، از طریق مبارزه علیه ارگان های سرکوب رژیم در خارج از کشور ،یعنی سفارت خانه ها، کنسولگری ها و اماکن مربوط به رژیم اسلامی، افکار عمومی در خارج از کشور را برای آزادی زندانیان سیاسی وفعالان اجتماعی بسیج نمایند.

در پایان با توجه به توطئه های جمهوری اسلامی از تمامی جنبش های مبارزاتی در درون ایران انتظار می رود، که با سازمان دهی غیر علنی وهرچه گسترده تر برای حفظ نیروهای شاخص و مبارز آتی، برنامه ریزی نمایند تا بتوانند از زندان، شکنجه وکشتار مبارزین جلوگیری نمایند.

کانون معلمان ایران در تبعید

تلفن : 0016477688556

moalem.d.t@gmail

هاشم خواستار در بخش روانپزشکی مشهد!

خانم صدیقه مالکی، همسر هاشم خواستار می گويد که سازمان اطلاعات سپاه بدون ارائه حکم، آقای خواستار را بازداشت (ربوده) و بدون هیچ توضیحی او را در روز سه‌شنبه (اول آبان‌ماه) در بند بیماران ممنوع‌الملاقات بخش روانپزشکی مشهد بیمارستان ابن سینا مشهد که مخصوص اختلالات و ناهنجاری‌های روانی است بستری کرده‌اند.

خانم مالکی اظهار کرده است: «یکی از پرستاران بیمارستان به من گفت اقای خواستار در یکی از اتاق‌های اورژانس بیمارستان بستری شده است و ممنوع الملاقاتی او به دستور مقامات امنیتی است.»

خانم مالکی اضافه کرد: «ایشان در سلامت کامل بود و پس از بازنشستگی، بسیاری از روزها سرِ زمین رفته و کشاورزی می‌کرد و تنها دارویی که مصرف می‌کرد، داروی فشار خون بود. بستری شدن خواستار در بخش روانپزشکی مشهد، یک بیمارستان خاص بیماران روانی یعنی یا دارویی خاص به قصد کشتن به او تزریق شده و یا زیر شکنجه و یا حین بازداشت و با ضرب‌وشتم مصدوم شده است.»

سید هاشم خواستار نماینده معلمان و از فعالان سرشناس حقوق فرهنگیان که از روز سه‌شنبه اول آبان ناپدید شده، بارها به‌خاطر دفاع از حقوق معلمان کشور توسط رژیم آخوندی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و چند بار توسط عوامل اطلاعاتی دستگیر و زندانی شده است. او طی هفته‌های اخیر هاشم خواستار فعالیتهای گسترده‌یی برای رهایی معلمان زندانی انجام داده بود.

او یک روز قبل از ناپدید شدن اش نوشته بود همیشه منتظرم که زنگ در خانه زده شود و به زندان برگردم. هنوز هیچ‌کدام از ارگانهای رژیم در مورد ناپدید شدن هاشم خواستار خبری منتشر نکرده‌اند. از هنگام ناپدید شدن هاشم خواستار معلمان سراسر کشور و سایر کاربران در موجی از فعالیت ها در فضای مجازی در هشتگ های #هاشم خواستار و #هاشم خواستار کجاست نسبت به امنیت و سلامت آقای خواستار به حکومت هشدار می‌دهند و رژیم را مسئول حفظ امنیت جانی وی می‌دانند.

آزانس ايران خبر