در حالی که در بسیاری از نقاط ایران کودکان در کپر و کلاس‌های فاقد کمترین امکانات به تحصیل مشغول هستند مجلل‌ترین و با شکوه‌ترین مدارس علمیه در سراسر کشور با حمایت خامنه‌ای و بیت‌رهبری ساخته می‌شوند.

ریخت‌وپاشی که در ساخت بنای مجلل «مرقد امام» و یا مسجد جمکران می‌شود حیرت‌انگیز است.

خامنه‌ای علی‌رغم آن که می‌کوشد در سخنانش خود را از فساد مبرا نشان دهد اما بهتر از هرکس می‌داند باید از منصوبان فاسد خود و نزدیکان فاسد آنها دفاع کند و یا حداقل آن‌ها را به حال خود بگذارد تا آن‌ها نیز بی‌چون و چرا از نظام و ولایت‌فقیه دفاع کنند.

خامنه‌ای هیچ‌گاه اجازه نداده است که نهاد‌های نظارتی به فساد دستگاه‌های تحت امر وی رسیدگی کنند. امپراطوری اقتصادی بیت رهبری، سپاه، بنیاد‌های مذهبی، آستان‌قدس رضوی و  … که از عوامل اصلی فساد در کشور هستند با در اختیار داشتن هزاران شرکت و کارخانه و گردش مالی ده‌ها هزار میلیارد تومانی سالانه حتی یک برگ بیلان مالی منتشر نمی‌کنند.

اکثریت قریب به اتفاق اعضای مجلس خبرگان رهبری، امامان جمعه و نمایندگان خامنه‌ای در استان‌ها هستند که از اختیارات بسیار زیاد بدون حساب و کتابی برخوردارند. آن‌ها وظیفه حمایت و صیانت از رهبری را به عهده دارند.

بودجه‌ی تعدادی از مراجع تقلید همچون نوری‌همدانی که کاسبی‌‌شان کساد است از طرف بیت‌رهبری پرداخت می‌شود.

خامنه‌ای در ازای حمایت مکارم‌شیرازی از دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه‌ی وی دست او را بازگذاشته تا سلطان شکر شود.

وقتی عباس پالیزدار فساد مالی گردانندگان حوزه علمیه و نمایندگان خامنه‌ای از محمد یزدی گرفته تا امامی کاشانی و خزعلی و واعظ طبسی و … را برملا کرد، او را به زندان انداختند و توجهی به روشنگری‌های او نکردند که  اسناد سازمان بازرسی کل کشور  و… هم ادعاهای او را تأیید می‌کردند.

از دوران ریاست محمد یزدی در قوه قضاییه با اجازه‌ی خامنه‌ای ده‌ها حساب به نام رئیس قوه قضاییه و نزدیکانش باز شد تا آن‌ها بدون آن که کوچکترین حسابی پس بدهند به دخل و تصرف در هزاران میلیارد سپرده‌ی مردم در حساب‌های مربوطه مشغول شوند.

وقتی موضوع بورسیه‌های غیرقانونی مطرح شد، این خامنه‌ای بود که به میدان آمد و به صراحت تأکید کرد که انتشار اسناد و برملا‌کردن فساد گردانندگان وزارت علوم دولت احمدی‌نژاد کار اشتباهی بوده است و به اشاره‌ی او، مجلس شورای اسلامی فرجی‌دانا وزیر علوم و آموزش عالی را استیضاح کرد و به او رأی اعتماد نداد. در حالی که در جریان استیضاح وزیر کار به خاطر انتصاب مرتضوی به ریاست تأمین اجتماعی، باز این بیت‌رهبری و شخص خامنه‌ای بود که از طریق پدر عروس‌اش حداد‌عادل مانع استیضاح شیخ‌الاسلامی شد.

در ماجرای پرونده سه هزار میلیارد تومانی این خامنه‌ای بود که فرمان داد موضوع را «کش ندهند» و با اعدام مه‌آفرید خسروی سر‌وته آن را هم آوردند.

در پی برملاشدن فساد بزرگ در شهرداری تهران، خامنه‌ای و قوه قضاییه و اصول‌گرایان به دفاع از قالیباف پرداخته و مانع از رسیدگی به پرونده‌ی او شدند و به جایش محمد‌علی نجفی شهردار تهران که فسادها را برملا کرده بود برکنار ساختند.

وقتی فساد مالی محسن رفیق‌دوست در پرونده‌ی فاضل خداداد و اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی برملا شد و رسیدگی به آن جریان داشت، خامنه‌ای با انتصاب دوباره‌ی رفیق‌دوست به ریاست بنیاد مستضعفان مانع پیگیری پرونده‌ی او شد.

خامنه‌ای مانع رسیدگی به فساد واعظ طبسی و فرزندش ناصر در آستان قدس رضوی شد و همچنان تا آخر عمر وی را در کنف حمایت خود داشت.

می‌دانیم سعید مرتضوی پس از جنایاتی که با حمایت بیت‌رهبری مرتکب شد، ارتقاء مقام یافت و یکی از شروط اصلی خامنه‌ای برای تداوم حضور هاشمی شاهرودی در ریاست قوه قضاییه، ابقای مرتضوی بود. کش و قوس‌های صورت گرفته بر سر پرونده سعید مرتضوی ناشی از حمایت بیت رهبری از وی بود.

رسیدگی به سوءاستفاده جنسی سعید‌ طوسی از کودکان و نوجوانان با فشار خامنه‌ای و بیت‌رهبری سرانجامی نیافت.

سردار محمدرضا نقدی علیرغم دستگیری به خاطر راه‌اندازی «باند کبیر» به خاطر حمایت خامنه‌ای از مجازات رهید و ارتقای مقام یافت.

خامنه‌ای و عزیز‌کرده‌های وی در سپاه پاسداران برای پوشاندن فساد و سیاست‌های فاجعه‌آمیزی که محیط زیست ایران را به نابودی کشانده، فعالان محیط‌ زیست را به بند کشیدند و فجایع بعدی را به بار آوردند.

خامنه‌ای، محسنی‌اژه‌ای و رازینی‌ را که فسادشان زبانزد است بر دستگاه قضایی مسلط کرد. او بود که مانع رسیدگی به پرونده‌ی دری‌نجف‌آبادی در قتل‌های زنجیره‌ای شد و او را به دادستانی کل کشور رساند.

خامنه‌ای بود که با تمام امکاناتی که در اختیار داشت به حمایت از احمدی‌نژاد برخاست و در مقابل سیل انتقاداتی که از هر سو او را نشانه‌ رفته بود دولت وی را پاکدست‌ترین دولت تاریخ ایران خواند در حالی که ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد‌های ارزی ایران در دوران وی از بین رفت و بزرگترین صنایع ایران به ثمن بخش به سپاه پاسداران و نظامیان و بنیاد‌های ریز و درشت و وابستگان‌شان واگذار شد. امروز اقتصاددانان دولتی می‌گویند آسیبی که او به اقتصاد کشور رساند تنها با دوران حمله‌ی مغول قابل قیاس است.

وقتی نقش شهرام (غلامحسین) غیب‌پرور در ضرب و شتم علی مطهری از پرده بیرون افتاد، خامنه‌ای به منظور ایجاد حاشیه امنیت، او را ارتقای مقام داد و به ریاست سازمان بسیج رساند.

زین‌العابدین قربانی