یک کشور ۲ فرهنگ 

 

کانال تلگرام روشنگران مزدورستیز :

در ایران ۲ جور مراسم داریم یکی ملی که برخاسته از تاریخ و فرهنگ کهن ایران است که همه مربوط به تاریخ پیش از اسلام است و دیگری مراسم مذهبی شیعه. یکی نوروز ، یلدا ، چهارشنبه سوری دیگری دهه محرم ، دهه های فاطمیه ، شب های قدر ، شب ضربت ، رحلت پیامبر ، شهادت این امام و رحلت آن دیگری ،عید هم دارند خالی از هرگونه لطافت و زیبائی . 
آنچه مراسم از تاریخ ایران باقی مانده و ما می شناسیم همه در جهت جشن و شادی و همزیستی و میهمانی روابط بین انسانهاست ، و آنچه مراسم شیعه است همه گریه و زاری و تو سر زدن غم ماتم است. در این روزها مومنین پیراهن سیاه می پوشند. ریش نمی زنند. شادی کردن و جشن گرفتن و حتی تخمه خوردن کراهت دارد. در فرهنگ ایران هر چه هست شادی و رقص و شادکامیست، در فرهنگ ایران مراسم ماتم نداریم چون فرهنگ زندگیست در دیگری زندگی وجود ندارد در عوض وعد بهشت می‌دهد.
دوستان سخن به درازا نرود ، فرهنگ ایران و فرهنگ اسلامی شیعه هیچ سنخیتی با هم ندارد ، از یک جنس نیست ، با هم سازگار نبوده و نخواهد شد. امروز انتخاب با شماست! کدام فرهنگ را دوست دارید؟ برای تقویت کدام فرهنگ حاضر به تلاش هستید؟ ، کدام را مناسب ایران و ایرانی میدانید؟ آیا حاضر هستید در این گندزدایی تاریخی نقشی را ایفا کنید تا نسل های بعدی ایران شاد و سرخوش زندگی کنند؟ یا می پسندید که ایران رها کنیم تا نسل های آینده نیز برای اعراب ۱۴۰۰ سال پیش عزا بگیرند و گل به سر بمالند؟ این سوالیست که هر کدام به آن فکر کرده و پاسخ دهیم ‌. هر کدام از ما نقشی هز چند کوچک می توانیم ایفا کنیم ، برای ایران برای نسل های بعد ، برای سربلندی ایران و بشریت درکل. 
 
پیشاپیش یلدای شما فرخنده باد.