آیا ایرانیان می توانند درباره ی اموال ملی خود به آمریکا و انگلیس اعتراض کنند؟

از صفحه فیس بوک شکوه میرزادگی :

پس از فاش شدن 400 میلیون دلار «باج دهی» دولت اوباما به جمهوری اسلامی برای آزادی چند زندانی، اکنون نوبت فاش شدن 400 میلیون پوند «باج دهی» انگلیسی هاست به جمهوری اسلامی تا یکی از زندانیان خود را نجات دهند.

تردیدی نیست که آزاد کردن زندانیان از کارهای قابل احترام و حقوق بشری است، اما این را باید دانست که همه این پول هایی که برای آزادی زندانیان داده شده،  به اضافه یک میلیون و 300 هزار دلاری را که باز آقای اوباما به جمهوری اسلامی پرداخت کردند، جزو اموال ملی مردمان ایران بوده است و دولت های آمریکا و انگلیس آن ها را به حکومتی داده اند که مرتب در داخل ایران هم اموال مردمان را می دزدد و بین وابستگان خود تقسیم کرده و یا در کشورهای دیگر خرج جنگ افروزی ها  و تروریسم می کند. گذشته از این این نوع باج دهی ها مشوق حکومت هایی خواهد بود که کارشان قانون شکنی و هرج و مرج طلبی ست.

البته به خاطر پنهان کاری های دو دولت آمریکا و انگلیس در این مورد، دقیقا روشن نیست که آیا پرداخت اموال مردم ایران به جمهوری اسلامی آنطور که شایع است «باج دهی» بوده و یا مسایل دیگری پشت این قضیه است. هر چه هست این دو دولت اموال مردمان ایران را پنهانی به یک حکومت فاسد، دروغگو، و قانون شکن داده اند.

من هیچ دانشی در ارتباط با حقوق بین الملل ندارم ولی امیدوارم وکلای شرافتمندی این مسایل را تعقیب کنند و به مردمان ایران بگویند که آیا امروز و یا فردایی که جمهوری اسلامی عمرش به پایان رسید ایرانیان می توانند از نظر قانونی به این کشورها اعتراض کنند و سراغ اموال خود را بگیرند یا در قرن بیست و یکم هم مردمانی باید هم چوب حکومت های دیکتاتوری خود را بخورند و هم چوب زد و بند کشورهای به اصطلاح متمدن و دمکرات را.

از صفحه فیس بوک شکوه میرزادگی