اذيت و آزار شهروندان به “جرم” بهایی بودن ممنوع!

عوامل جمهورى اسلامى اخيرا باز هم شروع به اذيت و آزار شهروندانی در تبریز به “جرم” باور به بهاییت کرده اند. در تبريز محل كسب و كار ۹ شهروند به این “جرم” طى هفته هاى اخير از سوى ماموران اداره اماكن عمومى استان آذربايجان شرقى پلمب شده است. اسامى شهروندانى كه محل كسب و كارشان از طرف ماموران جمهورى اسلامى پلمب شده است عبارتند از:  بهمن معجزاتی، خیرالله بخشی، پرهام صابری، تورج میثاقی، انیس حکمران، شهریار خداپناه، کامبیز میثاقی، نادر نورمحمدی، پیام ظفریاب.

اين رفتار عوامل جمهورى اسلامى با این بخش از شهروندان چیزی جز تجاوز آشکار به حقوق شهروندان و آزادی عقیده و توهين به كل جامعه نيست. اين فاشيسم اسلامى است، فاشيسمى كه روزى به بهانه اعتقاد به بهاییت یا باور به دین زرتشتی، و روزهاى ديگر مردمى را كه به هيچ دينى باور ندارند مورد اذيت و آزار قرار ميدهد و آنها را از ابتدايى ترين حقوق شهروندى محروم ميكند. اسم حكومتى را كه احكام و قوانين اش را از باورهاى ۱۴۰۰ سال پيش استخراج ميكند و ميخواهد آنها را بزور بر مردم تحميل كند جز فاشيست مذهبى چيز ديگرى نميتوان گذاشت.

ولى عليرغم تمام تلاشهاى جمهورى اسلامى، جامعه ايران اسلامى بشو نيست.  زوزه هاى مرگ اين هيولا از هر طرف بگوش ميرسد. نسل امروز بار ديگر بپا خواهد خواست و جامعه ايران را از چنگ حکومت اسلامی نجات خواهد داد.

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى ايران از همه مردم شهر تبريز و هم شهروندان آزادیخواه ميخواهد كه ضمن نشان دادن احساس همدردى با شهروندانی که به “جرم” بهاییت مورد آزار قرار میگیرند، به رفتار ضد انسانى مسئولين اداره اماكن استان اعتراض كنند و در دفاع از متساوى الحقوق بودن همه شهروندان،  خواهان برداشته شدن پلمب از محل كسب و كار اين شهروندان شوند.

 

کمیته آذربایجان حزب كمونيست كارگرى ايران

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷