اعلاميه در مورد حملهء حکومت به اقليم کردستان عراق

هم میهنان گرامی،

حکومت اسلامی مسلط بر ایران در تاریخ شنبه 17 شهریور 1397 (7 سپتامبر 2018) به حمله‌ای موشکی علیه عراق و اقلیم کردستان آن کشور دست زده است. یکی از اهداف این حملات قتل عام رهبران سياسی کرد ايران و عراق است که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از آن ها شده است. اگر چه این‌گونه عملیات تازگی نداشته و حکومت اسلامی از زمان خمینی به حملهء نظامی علیه هم‌وطنان کرد ما و سازمان‌ های سیاسی کردستان ایران دست زده است اما حمله و کشتار اخیر در اقلیم کردستان در شرایطی صورت گرفته است که خود رژیم در حال فروپاشی است. در عین حال در همین تاریخ حکومت اسلامی 3 زندانی سیاسی کُرد به نام‌های رامین حسن پناهی، زانیار مرادی و لقمان مرادی را در زندان گوهر دشت کرج به قتل رسانده است.

هدف حکومت اسلامی از انجام این‌ گونه حملات نظامی و کشتارها بویژه در مناطق مرزی از یک‌طرف ایجاد سردرگمی در فضای اقتصادی – سیاسی آشوب زده ایران و از سوی دیگر برانگیختن خشم سازمان‌های مسلح مستقر در بیرون از مرزهای ایران برای انتقام‌گیری و انجام واکنش مسلحانه است. در روند ایجاد این سیاست حکومت اسلامی برای حفظ جان پاسدارانی که توسط خود رژیم در کردستان و استان‌های مرزی دیگر مستقر شده اند نه تنها پشیزی قائل نیست بلکه کشتار آن‌ها را بفال نیک گرفته و همواره برای شهید سازی از آن‌ها استفاده کرده است.

در اين ميان، تمام تلاش اپوزیسیون مستقل، غیر وابسته به بیگانگان، دموکرات و سکولار ایران آن است که سازمان‌های سیاسی منطقه‌ای در ایران را به همکاری در روند سرنگونی حکومت اسلامی مسلط بر ایران و پیدا کردن راه حل معضلات و تبعیضاتی ترغيب کند تا راهکار کشورداری مدرن و تضمین کنندهء حقوق برابر همهء ایرانیان را پس از سرنگونی رژیم و در ایران آزاد آینده، روشن شود.

و در ميان اين اپوزيسيون، حزب ما باور دارد که حل مسئله تبعیضات اقتصادی، اجتماعی، جنسی و قومی تا زمانی که باندهای حکومت اسلامی بر ایران مسلط هستند غیر ممکن است. هیچ قشر، گروه و طبقه‌ای که مورد تبعیض این حکومت قرار گرفته است نمی‌تواند به تنهائی مشکلات اش را با این حکومت حل کند، نه از راه‌های ورشکسته سیاسی که اصلاح ‌طلبان پیشنهاد می‌کنند و نه از راه نظامی که هر از گاه در مناطق مرزی توسط برخی گروه‌های سیاسی اعمال می‌گردد.

حزب ما حمله نظامی رژیم اسلامی به کردستان عراق و کشتار اعضای حزب دموکرات کردستان محکوم کرده و هم‌چنان بر این اصل پافشاری می کند که راه حل تبعیضات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، جنسی و قومی، اتحاد عمل گروه‌های سیاسی ایران است برای سرنگونی حکومت اسلامی و سپس استقرار حکومتی دموکراتیک و سکولار در کشور ایران، آن هم از راه تدوین یک قانون اساسی مدرن و تشکیل نظامی خدمتگزار همه‌ء ایرانیان.

حزب سکولار دموکرات ایرانیان

17 شهریور 1397 (8 سپتامبر 2018)