تسلیت به هستی که یک جواهر را از دست داد

حسین فرجی و ستار دلدار :

حیف و صد افسوس که شما بمانند ما فریدون دائمی را نشناختید .
پشت در خانه بودم و داشتم توجیبم دنبال کلید میگشتم که تلفن زنگ زد . از باز کردن در منصرف شدم چون حسین فرجی روی خط بود . در شرایط فعلی اگاهی از حال و احوال وسلامتی این با ارزشترین مرد ، رفیق و همکار زندگیم چیزی مهمتر برایم نیست . امشب اصلا صدایش خیلی جالب نبود . بلافاصله خودش هم تائید کرد و گفت : ستار اصلا حالم خوب نیست و ادامه داد: امروز چند بار خواستم یک متن در مورد فریدون دائمی بنویسم هرجه کردم نتوانستم تو از جانب هردو ما بنویس ! پرسیدم : حسین جان اگر خودت میخواستی بنویسی چی مینوشتی ؟
جملات کوتاهی از محاسن فریدون را پشت تلفن گفت و در پایان اضافه کرد بنویس هستی یک جواهر را از دست داد. متن ذیل را نوشتم و برایش خواندم و گفتم : حسین جان گرچه افتخار است که اسم من در کنار اسم تو باشد اما اجازه میدهی فقط با امضای خودت انرا پست کنم . استاد و عزیز عزیزانم با افتادگی گفت : برعکس این برای من افتخار است که اسمم با اسم تو باشد .
کوتاه آمدم و آنچه که میخوانید احساس ما دو تن در مورد فریدون دائمی است .
ما ایرانیان بدون شک یک انسان بی نهایت با ارزش را از دست دادیم . اکثریت قریب به اتفاق شما او را بعنوان یک گوینده با صدائی کم نظیر میشناسید . حق هم دارید چون او یک استثا در دوبله بود ضمن اینکه بهمراه تهامی در ایران اقا و سرور انونس فیلم های سینمائی بشمار میرفت . در خارج از کشور هم بی بدیل بود و قطعا سهم قابل توجهی در موفقیت تلویزیون منو تو داشت . وی سر پرستی گروه دوبلاژ این فرستنده تلویزیونی را برعهده داشت و نتیجه کارش چنان بود که هیچ گروه تلویزیونی دیگر به گرد پایش هم نمیرسید .این از شرح کار حرفه ای او که مطمن هستیم شما هم با ما هم عقیده اید ، اما در انسوی صدا یعنی انجائی که به شخصیت فریدون دائمی مربوط میشود ما دوستان و همکارانش او را ستایش میکردیم و رفتنش ضربه ای نابکار بما وارد ساخته است . آنچه که شنونده و بیننده از آن آگاهی ندارد اینست که دائمی یک انسان بتمام معنی مثال زدنی بود . تا انجا که برایش مقدور بود بدیگران کمک میکرد . در خانه اش همیشه باز بود و همواره سعی داشت دوستان و همکاران را دور هم جمع کند آنهم با رویی گشوده و شاد. خوشحالی و شادی جزو ذاتش بود . آنقدر شاد و خوش مشرب که دوستان چاره ای نداشتند که در حضورش چون او باشند . بسیار اجتماعی ، بی ریا ، بی ادعا و دوست داشتنی . خلاصه اینکه در صحنه یک استاد صدا و پشت صحنه یک متمایز .
به هستی که یک جواهر را از دست داد صمیمانه تسلیت میگوئیم.