
مهدی اصلانی :
تیغ بر گردن گندم
زاگرسنشینها دیگر نان خود نه از جنگلهای بلوط و کشت دیم گندم که از خشخاش طلب میکنند. که در آن سرزمین «هر آنکس که دندان دهد» نان نخواهد داد.
طبق گزارشهای رسمیی دولتی زاگرسنشینها برای تأمین نان زنوبچه و سیرکرن شکم گندم را با خشخاش تاخت زدهاند. کاشت یک هکتار خشخاش ۸۰ برابر یک هکتار گندم درآمد تولید میکند.
احمدرضا گفته بود:
«من تمام پلهها را که تا عمق گندم میرفت گرسنه رفتم»








