خیزش اصفهان، نصف جهان

 

حزب جمهوری خواهان سوسیال دمکرات و لائیک ایران :

خیزش اصفهان، نصف جهان

کشاورزان و مردمان اصفهان پایان عمر حکومت اسلامی را خواستار شدند.

ده ها سال است که کنشگران زیستگاهی ایران و جهان به جمهوری اسلامی در باره بحران آب و هوایی و مسایل اقلیمی هشدار می دهند. آنان بارها نوشته و گفته اند که با آلودگی آب و هوایی، خاک و خشکسالی های ناشی از بی لیاقتی و سوء مدیریت مدیران امور مملکتی، زندگی ایرانیان، جانوران، جنگل ها و گیاهان، دریاها، رودخانه ها و دشت و دمن و بخش مهمی از جهان در خطر است.

جمهوری بیسوادان و دزدان اسلامی به جای گوش دادن به راهنمایی ها و مشاورت های زیستگران، برخی از آنان را با توطئه کشت، بخشی از آن ها را به زندان ها انداخته و بخش دیگری را بی کار کرده یا از کشور فراری داده است.

هر روز در گوشه ای از کشور، نتیجه سیاست های نادرست رژیم را می بینیم. روزی از خشکیدن دریاچه های هامون، ارومیه، گاوخونی و مرداب انزلی آگاه می شویم و روزی شاهد فریاد مردم تشنه و بی آب خوزستان هستیم و روزی دیگر از مرگ میلیونی ماهی‌ها خبردار می شویم. همه‌ی این کارها که بر ضد زندگی و زیستگاه انجام می شود آینده مردمان ایران و جهان را نابود می کند.

زندگی کشاورزان استان و شهر اصفهان و وضعیت آب و هوایی یا اکوسیستم منطقه در حد انفجار در معرض خطر است.

در روز جمعه ۱۹ نوامبر ( ۲۸آبان ۱۴۰۰ خورشیدی ) مردم اصفهان بار دیگر حماسه آفریدند. هزاران کشاورز با تجمع خود در بستر خشکیده زاینده رود، ناقوس خطر و اعتراض را به صدا درآوردند و مردم اصفهان به آنان پیوستند و گفتند: ما درد مشترکیم، ما را فریاد کن. خبرگزاری های بزرگ جهان فریادهای مردمان اصفهان را بگوش جهانیان رساندند.

مردم اصفهان پایه ها و آوار ویران و پوسیده حکومتیان را به لرزه درآوردند.

کشاورزان و به طور کلی مردم ایران گرسنه و تشنه اند. تشنه بی آبی و تشنه آزادی.

مردم اصفهان بار دیگر مانند سال ۵۶ به میدان آمده اند. اصفهان شهر گردشگری، صنعتی، تاریخی و از شهرهای روشنفکران و پیشروان ایران است. اصفهان به طور یکپارچه به پا خاسته است و خامنه ای و حکومتش را هو می کند و به سخره می گیرد.

اکنون نوبت روستاها، شهرها و استان های دیگر است که همگی علنا به رژیم نه بگویند و با اصفهان و خوزستان و بلوچستان و کردستان…هم صدا و همساز وارد کارزار شوند و خواب و آسایش خامنه‌ای و گماشتگان او را آشفته کنند.

حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران همسازی ملی جمهوری خواهان، به تمام مردمان ایران که علیه جمهوری اسلامی مبارزه می کنند و از شرافت و بزرگواری و نخستین حقوق خود یعنی از حق زندگی و حقوق بشر دفاع می کنند، درود می فرستد و از تمام حرکت های آنان در این راستا پشتیبانی می کند.

ما خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی از جمله زندانیان زیستگاهی هستیم !

تا زمانی که جمهوری اسلامی هست، زاینده رود و کارون و هیرمند… و سراسر ایران خشک و ویران خواهد شد چه بهتر که با خیزش های خود ریشه های جمهوری اسلامی را بخشکانیم !

۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰ خورشیدی برابر با ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱