آقای خامنه ای شما هم مثل برف آب خواهید شد!!

Obeyd Sankhosani

عبید سن خوزانی :

درنشریات دیدم نوشته اند که کنگره آمریکا پیشنهاد داده است که تحریم های ایران باید پابرجا نماند
نوشتم:
با این روشی که جمهوری اسلامی در مورد برجام پیش گرفته است، من کاملا به کنگره آمریکا حق میدهم که چنین پیشنهادات مخبربی بدهند.

آیت الله خامنه ای گفته است که انتقاد از من جرم نیست. من ازایشان این انتقاد را دارم که شما موافقت کردید که بروند و با غرب درباره انرژی اتمی مذاکره کنند. درتمام مراحل مذاکره نیز شما را موبه مو درجریان امر قرار دادند و حتا درآخرین لحظه ای که میخواستند توافق نامه را امضاء کنند، ازشما پرسیدند آقا داریم توافق نامه را امضاء میکنیم، مجازیم؟ وکیلیم؟ اجازه داریم؟ امضاء بکنیم؟ فردا درمورد آن حرفی درنیاید و ما را دراز نکنند؟ امضاء بکنیم؟ شما هم فرمودید بکنید، به قول زنده یاد “تقی ظهوری” اون بامن! احتمالا فیلم های ظهوری را هنگامی که مثل بقیه آدمها بودید، درسینماهای تهران دیده باشید!
حال بفرمائید این چه سیاست یک بام و دوهواست که درمورد توافقنامه پیش گرفته اید؟ چرا تمام قد ازآن دفاع نمیکنید و چرا به عنوان کسی که حال از بد حادثه، تمام اختیارات در دست شماست، مرتبا از برجام پشیبانی نمی کنید تا بقیه کسانی که”کیمسن آقا” و “یالانچی پهلوانی” بیش نیستند، این اندازه به جان این توافق نامه نیفتند و آن را تضعیف نکنند؟ آقا والله مقصر اصلی شما هستید. مردم میدانند که شما این سیاست را پیش گرفته اید که اگر برجام به جائی نرسید بفرمائید من که ازاول گفته بودم به آمریکا نمیشود اطمینان کرد و این توافق به جائی نمیرسد(که دیدیم رسید، درست برخلاف نظر شما، اما البته با موافقت صد درصد شما)، اگر هم موفق شد بفرمائید من از اول با مذاکره موافق بودم و به همین جهت به تیم مذاکره کننده گفتم بروید مذاکره کنید و درطول مذاکره نیز همیشه از آنها تمام قد، حمایت کردم و دیدید که توافقنامه هم برخلاف نظر عده ای!! به امضاء رسید و سایه یک جنگ شوم ازسر ما کنار رفت تا ناچار نشویم بگوئیم جنگ نعمتی است الهی!! مثل او یکی!
آقا مردم آگاه هستند. اخبار را که به سرعت برق دردنیا منتشر می شود میخوانند و تجزیه و تحلیل میکنند. بدتان نیاید اما من فکر شما را میخوانم وهدف شما را از این سیاست “کجدار و مریز” که کاملا آشکار است، میدانم.

شما با سیاست “نرمش قهرمانانه” هم قصد داشتید که یک جوری فعلا با غرب کنار بیائید، اما به شکلی که تعبیر به ضعف شما نشود و باز مردم صدایشان بلند نشود که بالاخره این یکی هم ناچارشد جام زهر را نوش جان کند. اما آشکار است که دراین سیاست نرمش قهرمانانه، حسن نیت نداشتید. میخواستید غرب تحریم ها را یکباره و فورا بردارد و دست و بال ما از نظر نفتی و ارزی بازشود. این درحالی بود که خزانه ارزی حتا ریالی به کلی خالی بود و ما حتا قادر به پرداخت حقوق ریالی کارگران خود نیز نبودیم وهنوز هم نیستیم که در پاره ای از سازمان ها صحبت از حقوق عقب افتاده شش ماهه تا دوساله آنان درمیان است. واقعا شرم آور است، آدم روی دریای نفت و گاز باشد، آنوقت وقت مملکت اینجوری!؟
اما ازآن سو غربی ها هم حسابی مارخورده افعی شده اند. آنقدر ازما حرف های خلاف وعده و خلاف قول و قرار دیده و شنیده بودند و آنقدر ما در زمان داشتن قدرت دربرابر آنها گردن کلفتی و قلدری کرده بودیم(شکستن پلمب های تاسیسات اتمی با یک اخطار چندساعته در اروپا به سازمان انرژی اتمی توسط علی لاریجانی) که آن ها میدانستند اگر این مار نیمه جان درهوای گرم “نرمش قهرمانانه” یا توافق اتمی، جان بگیرد، باز بلائی خواهد شد که این بار شدید تر ازسابق برسرآنان فرود خواهد آمد ومنطقه و حتا دنیا را به آشوب خواهد کشید. ازهمین رو توافق نامه را امضاء کردند، اما چشم و گوش و حلق و بینی آنها کاملا باز و مراقب بود که ما کارخلافی صورت ندهیم.
درشرایط بسیار نامطلوب که فعلا توافقنامه با آن روبروست، طبیعی است وقتی زمامداران مسئول این مملکت آشکارا بگویند ما در وضعیتی هستیم که اگر لازم باشد، میتوانیم فورا به وضعیت سابق برگردیم که برای دنیا خیلی غافلگیرانه باشد! غربی ها لبخندی زده وخواهند گفت عرض نکرده بودیم!؟ یا ما تاسیساتی در قعر زمین داریم که حتا بمب اتمی هم به آن کارگر نیست!! کدام آدم عاقلی ولو نیمه عقلی هم داشته باشد ازاین حرفها میزند؟
خیلی عجیب است آقای رهبری، من ازشما می پرسم مگر وضعیت سابق چه بود که با برگشتن به آن، حتا یاد آوری برگشتن به آن وضعیت، ما میخواهیم دنیا را تهدید کنیم که مراقب رفتارتان باشید وگرنه برمیگردیم به وضع سابق ها؟ این حرف که خلاف گفته ها و قسم ها و تاکیدات بیست ساله جمهوری اسلامی است که ما میگفتیم انرژی اتمی را فقط برای هدف های صلح آمیز دنبال میکنیم! حال با این حرف که “برمیگردیم به وضع سابق” مقصود چیست؟ یعنی برخلاف آنچه که گفته بودیم و فتوا هم اگر لازم بود میدادیم، زیرجلکی، مشغول کارهای دیگری بودیم؟ که بعد هم دربرابر این پرسش که دیدید شما جمهوری اسلامی ها همه نامرد و دروغ گو بودید، توجیه کنیم که ما درحال جنگ با غرب بودیم و پیامبر هم فرموده است که خدعه و نیرنک و دروغ در زمان جنگ مشروع است؟
آقای رهبری من به شما اطمینان میدهم که غرب ممکن نیست اجازه دهد جمهوری اسلامی مجددا برگردد به وضع سابق ! ازهمین حالا هم به شما، تضمین میدهم پس از انقضای مدت این قرارداد، بازهم اجازه نخواهند داد که جمهوری اسلامی(اگر تا آن هنگام هنوز برسرکارباشد) برگردد به وضعیتی که بتوانند به سلاح اتمی دست یابد. پس بهتراست این سنگ ها را ازدامان خود بریزیم و با جدیت مشغول اجرای این توافقنامه با حسن نیت باشیم. دراین زمینه بهتراست:
یک-شعار مرگ برآمریکا باید متوقف شود. ازشما می پرسم سی و هفت سال شعار دادیم مرگ برآمریکا، آیا آمریکا مرد؟ آیا آمریکا ضعیف تر از سابق شد؟ سی و هفت سال پیش آیا آمریکا در افغانستان و عراق دو کشورهم مرز باما، اینهمه نیرو داشت و ما را دق مرگ میکرد؟ …