با چتر نجات از بانکوک / فائزه افشا می کند

يادداشت های اسکندر دلدم 

فائزه افشا می کند!

          فائزه، دختر حجت الاسلام رفسنجانی (روحانی مغروق در استخر فرح پهلوی)، در مصاحبه با روزنامهء کم تیراژ دولتی ایران، مطالب مهمی را افشا کرده است.

          او، که اخیراً از دانشگاه آزاد اخراج و به روستای نوق رفسنجان عودت داده شده، و به خاطر تابو شکنی و حمایت از بهائیان و دوچرخه سواری نسوان شهرت دارد، در مصاحبه با اين روزنامهء کم تیراژ دولتی، از يک طرف از فکر و هوش سرشار اقتصادی برادران خود و آیت الله حاج سید حسن خمینی دامت برکاته پرده برداشته و از خاطرات شیرین اقامت در جماران، خوش آب و هوا ترین نقطه شمال تهران، یاد کرده و ضمن بخاطر آوردن دوران کودکی آیت الله حاج سید حسن خمینی و برادران اش می گوید:

          «سید حسن خمینی با یاسر و مهدی بازی می‌کردند. فکر می‌کنم حسن با یاسر و مهدی مدرسه نیکان می‌رفتند و در یک مدرسه بودند. همبازی بودند. اینجا به خاطر حسینیه و دیدار با امام خیلی شلوغ می‌شد. یک کار جالبی که حسن‌ آقا کرده بود با یاسر و مهدی از ساندویچی اینجا ساندویچ می‌خریدند و به آدم‌هایی که برای ملاقات می‌آمدند می‌فروختند. فکر می‌کنم پسر آقای جمارانی و شاید پسر آقای کروبی هم بود. مردم نمی‌شناختند اینها چه کسانی هستند. کسی هم منع‌شان نمی‌کرد. آنها هم بچه بودند و فکر اقتصادی و معاش داشتند. همسایه ما خانواده امام بودند، همین افرادی که الان هم جمارانند. آقای جمارانی هم بود. آقای توسلی بودند. فهیمه خانم دختر امام هم بودند. خانم اشراقی همین نزدیکی بود. مرتب با هم رفت‌وآمد داشتند. به مرور زمان افراد دیگر هم، مثل آقای بجنوردی، آقای خاتمی و آقای علیخانی هم آمدند. با اینها رفت‌وآمد داشتند.»

          شایان ذکر است که از آن ساندویچ فروش های دارای عقل معاش و فکر و هوش اقتصادی در حال حاضر یکی (حاج سید حسن خمینی) به ریاست دفتر نشر آثار امام و تولیت بارگاه مقدسهء حضرت امام راحل و مقام شامخ آیت اللهی و استادی حوزه رسیده است؛ و دیگری که هوش و استعداد و نخبگی اقتصادی بیشتری داشت و در زمان ریاست جمهوری باباش علیرغم صغر سن (بدون استفاده از رانت آقازادگی و فقط به خاطر هوش سرشار) معاون وزیر نفت شده بود، بخاطر ابتلا به بیماری اپیدمیک فساد مالی و دریافت میلیون ها دلار رشوه از کمپانی نفتی استات اویل نروژ در زندان اوین تحت درمان فساد زدایی قرار دارد!

او از طرف ديگر هم به موضوع شگفت آور فالگوش ايستادن خانواده اش اشاره می کند.

بندهء نويسنده از زمانی که یادم هست علما و معلمان و مربیان اخلاقی فالگوش ایستادن و استراق سمع پنهانی را نکوهش و مذمت می کردند و زشت می شمردند! البته در فرهنگ کوچه بازاری قدیم و بویژه در نقاط دور از تمدن فضولی و گوش دادن مخفیانه به حرف دیگران بویژه در میان خاله خانباجی ها رواج داشت که با ورود ایران به دوران تمدنی جدید و با سواد شدن و مودب شدن و متمدن شدن مردم این اخلاق زشت هم کمرنگ شد!

اما مصاحبهء اخیر فائزه رفسنجانی نشان می دهد که این اخلاق ناپسند حتی در بیت مرحوم رئیس سابق تش خیس (مغروق استخر فرح) وجود داشته که نه تنها از نظر اخلاقی زشت و ناپسند است بلکه چون استراق سمع از مذاکرات و گفتگوهای یک مقام ارشد مملکتی با سیاسیون و روحانیون برجسته و حتی سران کشورها نظیر ملک عبدالله عربستانی بوده است جرم امنیتی محسوب می گردد!

در واقع، فائزه در مصاحبهء اخیر خود صراحتاً به انجام عمل استراق سمع از مذاکرات رئیس مغروق مجمع توسط خودش و مادرش و سایر اعضای خانواده اش اعتراف می کند! او در مورد نحوهء استراق سمع و فالگوش ایستادن گفته است:

«بابا (رفسنجانی) چون به فضای باز علاقه داشت بهار، پاییز و تابستان کنار استخر ملاقات داشتند. در این اتاق هم مسئولان و هم افرادی از فامیل می‌آمدند و ملاقات داشتند. جای بابا همیشه ثابت بود و ملاقات کنندگان روی صندلی کناری می‌نشستند؛ مثل ملک عبدالله، آقای روحانی، حسن آقا (خمینی) و آقای خاتمی… معمولاً وقتی کسی می‌آمد اینجا، ما فالگوش می‌ایستادیم ببینیم چه حرف‌هایی زده می‌شود! غیر از فالگوش ایستادن، دفتر خاطرات ایشان هم مورد علاقهء همه بود. دفتر خاطرات کنار کشوی پاتختی بود و همه اعضای خانواده و فامیل، اول از همه سراغ دفتر خاطرات می‌رفتند تا ببینند چه نوشته است.

«مامان بیشتر فالگوش می‌ایستاد. دوره‌هایی خیلی سرفه می‌کرد. بیماری پیدا کرده بود. یک بار بابا که آمد از اتاق بیرون، گفت: “فالگوش ایستادی حداقل سرفه نکن! آبروریزی است ببینند کسی پشت در گوش می‌دهد.” گاهی هم ملاقات کننده یک دفعه خداحافظی می‌کرد و تا می‌آمدیم بجنبیم، داستان درست می‌شد.

«من هم فالگوش می‌ایستادم. هر کس ديگر هم که در خانه بود. بیشتر فالگوش‌ها انتخابات‌ سیاسی و این خبرها بود.

«من عقل زیادی ندارم و آدم سیاسی نیستم اما تصور می کنم استراق سمع از گفتگوهای یک مقام ارشد حکومت جرم سنگینی باشد و علاوه بر آن بی تربیتی هم محسوب می گردد!»

خلاصه اينکه این مصاحبه فائزه رفسنجانی باید مورد عبرت مقامات مسئول قرار بگیرد و مواظب باشند مذاکرات مهم و امثال ملک عبدالله و ممد خاتمی را به منزل خود نبرند و اگر هم خواستند کسی را برای مذاکره به خانه بکشانند قبلا خانه را خالی کنند!

يک نکته هم در حاشیه عرض کنم: لابد بر شما نيز واضح و مبرهن است که قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند، بعلت عدم دسترسی حکام و دولتمردانی که زندگی طلبگی داشتند به استخر فرح پهلوی، خطر غرق شدن برای ایشان وجود نداشت و بجای آن آبتنی در جوی آب و شستشو در حمام خزینه روستا معمول و رایج بود!

يکی از قربانيان اين تغيير موقعيت انقلابی همانا حجت الاسلام آشیخ اکبر رفسنجانی، رئیس مغروق مجمع تش خیس است که حین شنا در استخر کاخ سعد آباد جان به جان آفرین تسلیم کرد. آنچه ملاحظه می کنيد نيز تصویر دیده نشده ای است از ايشات به اتفاق متعلقهء ایشان حاجیه خانم عفت مرعشی. ضمناً از آن مغروق یک رئیس شورای شهر تهران و یک زندانی در اوین و فائزه و فاطمه به یادگار مانده اند.

تعجب مقام رياست جمهور

حسن آقا: اسحاق جان، ارزش پول ملی رو که بالا بردم، دست وزیرم هم که روی فیلترینگ نرفت، تحریما رو هم که برداشتم، احترام به پاسپورت ایرانی را هم برگرداندم، تورم هم که یک رقمی شد، همهء بیکارها را هم که گذاشتم سر کار، چنان رونق اقتصادی هم درست کردم که مردم حتی حاضر به دریافت یارانه نیستند! آب و برق و اتوبوس هم که مجانی شد… راستی اسحاق یادته دیگه چه وعده ای داده بودم؟!

اسحاق معاون: حسن جون خسته شدی بقیه رو بده دست استاد طوسی خودش خدمت رعایا برسه!

ديگه می خوان چی رو بخورن؟

در این چهار دهه شکوفایی رژیم مقدس اسلامی، گردن کلفت ها از بلبشوی موجود نهایت استفاده را کرده و مثل نمونهء خاوری (رئیس متدین بانک ملی!) ضمن انتقال ارقام میلیارد دلاری به خارج از کشور کوه و جنگل و دریا و مراتع و منابع طبیعی را هم ملاخور کرده اند! و حتی عامل اصلی فرو نشست زمین و خشک شدن منابع آب زیر زمینی هستند!

يعنی زمین های موات و منابع طبیعی در زرند زاویه، نزدیک ساوه، را به باغات پسته شخصی تبدیل و برای آبیاری چاه های عمیق غیر مجاز حفر کردند و باغ خود و آقازاده ها و دامادها را آباد و کشاورزی منطقه را نابود ساختند، یا زمین های منابع طبیعی و اراضی دولتی و انفال ورامین را به مساحت بیشتر از بعضی کشورهای حاشیه خلیج فارس اشغال و مزرعه پرورش شتر مرغ تاسیس و سرگرم کاسبی شدند!

دیگری که غرق در ثروت و مکنت و صاحب قدرت بود و پسرش را هم در سمت رئیس دفترش قرار داده بود به وزیر نامه داد که پسرم بیکار است و برای آنکه دست اش به آب باریکه ای وصل شود مساحتی از جنگل های شمال کشور را برای چوب بری به وی واگذار کنید!

یکی دیگر هم از همان بدو انقلاب،با تاسیس بنیادی بی نور، نسل جنگل را در استان لرستان بر باد داد!

فرد قدرتمند دیگری تصمیم گرفت در نوک قله جنگل مشرف به شهر زیبای رامسر برای خود و همسر جدیدش کاخ زیبایی بسازد و جلوی چشم مسئولان منابع طبیعی و مدیران حفاظت محیط زیست جنگل های دور از دسترس بشریت (!) را تراشید و با هلی کوپتر مصالح به نوک قله برد و برجی در آن بالا ساخت!

موقعی که هجوم صاحبان زر و زور و تزویر برای نابودی کوهستان جنوبی البرز و ویلا سازی در شمال تهران و در ارتفاع بالاتر از 1800 متر تازه شروع شده بود یک روز به مرتضی الویری شهردار وقت تهران، که از قضا آدم خوبی است (!) گفتم چرا بر خلاف قانون اجازه دست اندازی این افراد به حوزه آبریز تهران و ارتفاع بالاتر از 1800 متر و ویلاسازی در کوه و انفال عمومی را می دهید ؟ با صداقت جواب داد: من زورم به این اشخاص نمی رسد!

اکنون این گردن کلفت ها که زور هیچکس به آنها نمی رسد پیشروی به سوی قله دماوند را شروع کرده اند و پس از ساخت و سازهایی که در روز روشن و در جلوی چشم مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی در قله توچال شروع شده و با موفقیت ادامه دارد بزودی شاهد تفکیک قله دماوند به قطعات چند هزار متری برای ویلاسازی خواهیم بود و تصور نکنید این مطلب طنز و شوخی است زیرا جاده کشی و ایجاد راه دسترسی از مدت ها پیش شروع شده و تا نزدیک قله اتومبیل و کامیون رو شده است!

ویلاسازی در ارتفاعات تهران در حالی رخ داده است که دستگاه های مختلفی پیش از ساخت ویلا می‌توانستند مانع از این اقدام و تخریب محیط زیست شوند.

اخیرا تصویر کاخ مجللی در ارتفاعات تهران در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. کاخی به رنگ‌های سرخ و سفید که وسط کوه و روی شیبی بسیار تند ساخته شده است!

در نگاه اول باور کردنی نیست که چنین کاخی در این مکان صعب العبور ساخته شده باشد ولی خبرنگاران خبرگزاری های کشور از جمله خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) از محل بازدید و با تهیه عکس و خبر ساخت این کاخ را در ارتفاعات کوهستانی صعب العبور شمال تهران تائید کرده اند!

در برابر انتقادات تند وسایل ارتباط جمعی و مردم معترض که شاهد دست اندازی کوه خواران به منابع طبیعی هستند کلیهء مسئولین امر از زیر بار قبول مسئولیت شانه خالی می کنند و می گویند ما مسئول گرفتن بودجه و اداره امور سازمان و دریافت حقوق و مزایای نجومی و فرستادن آقازاده های خود به بلاد کفر جهت تحصیل و اقامت و شرکت در جشن هالوین (!) هستیم و حفاظت از آب و خاک و محیط زیست با کرام الکاتبین است!

رییس اداره محیط زیست شمیرانات، در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، ضمن تایید این موضوع اظهار می‌کند که این ویلا خارج از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و مناطق تحت مدیریت محیط زیست ساخته شده است. وی ادامه می‌دهد که ساخت این ویلا داخل اراضی ملی بوده و از آنجایی که متولی اراضی ملی منابع طبیعی است، آن‌ها باید در این‌باره پاسخگو باشند.

اما رییس اداره منابع طبیعی شمیرانات توپ را در زمین محیط زیست انداخته و می‌ گوید: ویلایی که در دامنه ‌های توچال ساخته شده است در منطقه‌ و اراضی ملی است که توسط شخصی تصرف شده است. ما در مراجع قضایی طرح شکایت کیفری کردیم ولی اعتراض ما کار به جایی نبرد!

به هر حال زمینخواری، دریاخواری، جنگل خواری، کوه خواری و خوردن مال مردم، مال من، مال شما، مال ما در خون این پرخورها و عادت مالوف و در ژن آنها است و به قدرت چسبیده اند تا همین غارتگری ها را انجام دهند!

فاعتبرو یا اولی الابصار

راه تازه ای برای شکستن تحریم ها!

با اجرایی شدن تحریم های جدید آمریکا علیه مردم تحت ستم ایران، دولت دوست و برادر عراق در یک اقدام دوستانه تولید نفت خود را افزایش داد تا جای خالی ایران را در بازار نفت پر کند!

بانک مرکزی عراق هم به کلیه بانک های این کشور دستور داد با گردن نهادن به تحریم های آمریکا علیه ایران مبادلات بانکی با ایران را متوقف نمایند!

در پاسخ به این اقدامات کشور دوست و برادر عراق (که قبلا طی هشت سال تحمیل جنگ ویرانگر به ایران برادری خود را ثابت کرده است!) رئیس جمهور حاج حسن هم دستور چهاربانده کردن جاده مهران به نجف را صادر کرد تا با هزینه ایران در عراق جاده سازی شده و عراقی ها خجالت داده شوند!

در سال های پایان جنگ هم جمهوری اسلامی با گذشتن از خیر دریافت یک هزار میلیارد خسارات جنگی از عراق بر اساس قطعنامه 598 شورای امنیت و بازسازی اماکن زیارتی و شهرهای کربلا و نجف و سامرا عراقی ها را خجالت داده بود!

حاجی رحمانی فضلی وزیر کش ور می گوید: “جا به جایی دو میلیون زائر در 20 روز کار بزرگی است، البته این حرکت بزرگ ممکن است مشکلاتی هم داشته باشد، از جمله تأمین ارز که آن را حل می کنیم، رئیس جمهوری نیز دستور تقویت زیرساخت ها – از جمله چهاربانده شده جاده مهران به نجف – را صادر کرده که اجرا می شود.”

تامین ارز دولتی برای دو میلیون زائر که پول ها را بردارند و به عراق ببرند تا به اقتصاد این کشور تزریق کنند در این شرایط تحریم که دولت ایران از تامین نیازهای مردم خود عاجز است اوج بزرگواری و لوطی منشی و عمل به روایات اسلامی را می رساند که گفته است: ” الجار قبل الدار – همسایه قبل از خانه!”

همچنین مشت محکمی به دهان آمریکا است که تصور می کند با بازگرداندن تحریم ها می تواند از اعزام دو میلیون زائر به عراق و چهار بانده کردن اتوبان های عراق توسط دولت ایران ممانعت نماید!

امید می رود پس از چهاربانده کردن جاده های عراق فکری هم برای پروژه رها شده اتوبان تهران – چالوس بشود که چهار دهه است کلنگ آن زده شده و ده پانزده متر بیشتر پیشرفت فیزیکی نداشته است!

ادامهء توسعه زیرساخت های کشور علیرغم بازگشت تحریم ها!

حاج آقا علوی، نمایندهء اصول گرای رعایای سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شلم شوربا، با حضور مقتدرانه در حوزهءانتخابیهء خود یک دستگاه خودپرداز را افتتاح کرد و مشت محکمی به دهان آمریکا زد!

جامعهء جهانی که از پیشرفت های اخیر جمهوری اسلامی در افزایش قیمت ارزهای خارجی و بالا بردن هزینه زندگی رعایای ایرانی کف کرده است، با ابراز تعجب از افتتاح این دستگاه خود پرداز در یک منطقهء محروم، ترامپ را به کوتاه آمدن در برابر جمهوری اسلامی دعوت کرد تا بیشتر از این ضایع نشود!

شایان ذکر است این خودپرداز تماماً در داخل و بدون کمک خارجی ساخته شده است و تفاوت آن با نمونهء خارجی در این است که بجای پول های با ارزش و معتبر “ریال” فاقد ارزش از خود بیرون می دهد!

موفقيت يک ژن خوب ديگر!

آخرين خبر ژنتيک اينکه پسر حاج علی مطهری، برادر زن رئیس مجلس و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت مدیره موسسه نشر شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شده است. این پسر هم ‌اکنون علیرغم صغر سن معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقهء 17 تهران نیز هست.

مدیون هستيد اگر فکر کنید پای ژن خوب و آقازادگی یا فامیل بازی و پارتی بازی در میان است!

تجدید فراش، بهترین راه معالجه بیماری های مزمن قلبی!

من از اين حاجی نجفی خيلی خوشم میايد. هفت ماه شهردار بود و یک سر و گوشی در اسناد و مدارک پروژه های انجام شده و انجام نشده شهرداری در دوران قبل از خودش به آب داد و انگشت توی سوراخ مار کرد دید ماندن در این سمت به صلاح نیست و ممکن است جوانمرگ شود! و در ضمن جمع و جور کردن این کلان شهر شلخته و افسار گسیخته “کار هر بز نیست خرمن کوفتن!”

بنابراین اعلام نارسایی قلبی کرد و گفت در معرض انفارکتوس قرار دارد و شورای شهر به فکر شهردار دیگری باشد!

ان ممدعلی که از تیره اصلاح گرایان می باشد در مدت هفت ماهی که شهردار تهران بود به چند سفر خارجی در اروپا و شرق آسیا رفت و از جیب عوارض پردازان تهرانی حال و حولی کرد و در بازگشت به معالجه قلبی خود همت گماشت و بالاخره با تجدید فراش و ازدواج مجدد آریتمی قلب خود را تنظیم نمود!

تجربه ءمعالجاتی شهردار هفت ماهه تهران نشان می دهد بهترین راه معالجه بیماری های قلبی مدیران و مسئولان بلند پایهء کشور (در صورت ابتلا) که خوشبختانه بعکس عامه مردم مشکل مالی ندارند ازدواج مجدد است!

دسترسی آسان شهروندان به ویروس هپاتیت!

رئيس شبکهء هپاتیت ایرا، با اشاره به ضرورت آگاه ‌سازی اقشار مختلف جامعه از چگونگی پیشگیری از ابتلا به هپاتیت C و B، گفت: افراد 20 تا 40 سال بیشترین مبتلایان این بیماری در کشور هستند. هپاتیت B از جمله علل مهم تنبلی کبد است و واکسیناسیون، آموزش جامعه و کاهش بار بیماری از جمله راهکارهای تعیین شده برای جلوگیری از شیوع هپاتیت B در کشور است. همچنين آموزش سطح جامعه و آگاه‌سازی افراد از راه‌های جلوگیری از ابتلا به این ویروس است و نقش مهمی در کاهش مبتلایان به هپاتیت c ایفا می‌کند.

هپاتیت B از جمله ویروس‌هایی بوده که از دیرباز در کشور ایران وجود داشته و شیوع این بیماری قبلا در جامعه ایران بیش از سه درصد و در برخی از نقاط کشور بیش از پنج درصد بوده است. آرایشگاه‌ های غیر بهداشتی، تاتو غیر بهداشتی و خالکوبی‌های غیر بهداشتی از دیگر راه‌های ابتلا به هپاتیت C می باشد. آب آلوده و غیر بهداشتی، آلودگی های محیطی و غذایی، عدم رعایت بهداشت شخصی با گران شدن مواد شوینده و لوازم بهداشتی بویژه در مناطق محروم موجب رشد آمار مبتلایان شده است .

همچنین مردان بیشتر از زنان در خطر ابتلا به هپاتیت C و B هستند . میزان مبتلایان در دو استان سیستان و بلوچستان و گلستان بالای دو درصد استاندارد است.

به گفتهء رییس شبکه هپاتیت ایران در حال حاضر قریب به یک میلیون و چهارصد هزار نفر مبتلا به هپاتیت B و 200 هزار نفر هم مبتلا به هپاتیت C هستند.

اسرار تحريم

احمد امیر آبادی، نماینده قم و عضو هیئت رئیسه مجلس، اما اینک می‌گوید که اطلاعات «همه افراد و مجموعه‌های فعال در دور زدن تحریم‌های قبلی» به آمریکا رسیده و واشینگتن آنها را در فهرست جدید تحریم‌ها قرار داده است. در نتيجه اين روزها پرسش اصلی آدم های عاقل نيز آن است که چگونه اطلاعات «همهء افراد و مجموعه‌های فعال در دور زدن تحریم‌های قبلی» به آمریکا رسیده و واشینگتن آنها را در فهرست جدید تحریم‌ها قرار داده است؟! از جمله اين عضو جبهه پایداری این پرسش را مطرح کرده که «این اطلاعات از کجا» به دست آمریکا رسیده و خواستار پیگیری این موضوع توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی شده است.

می دانيم که علی لاریجانی، رئیس مجلس جمهوری اسلامی، از دیپلمات‌های وزارت خارجه خواسته بود که «چریک‌های کت شلواری» باشند! او اين عبارت را از ریچارد نفیو، کارشناس سابق تحریم‌ها در وزارت خارجه آمریکا، وام گرفته بود. يعنی، ریچارد نفیو همکاران خود را که برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران فعالیت می‌کردند، «چریک‌های کت شلواری» خوانده بود و علی لاریجانی افرادی را که برای لغو و دور زدن این تحریم‌ها تلاش می‌کنند.

اما حمید حسینی، دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی و برادر وزیر سابق ارشاد، طی مصاحبه‌ای گفته که بخشی از اطلاعات مربوط به فروش نفت ایران از طریق «شرکت‌های کشتیرانی که نفت ایران را حمل می‌کردند» لو رفته است.

به گفته حاج حمید، همچنین برخی از افراد خارجی که برای خرید نفت ایران اعلام آمادگی می‌کردند «از سوی آمریکا و اسرائیل فرستاده می‌شدند تا مکانیسم فروش نفت ایران را کشف کنند»!

او همچنین گفته که گاهی رقابت‌ها بین شرکت‌های خریدار نفت ایران باعث افشای این اطلاعات شده و شرکت‌هایی که در این میان بازنده شده‌اند، اطلاعات رقیب را افشا کرده‌اند.

همچنين گفته می شود که ممکن است بخشی از این اطلاعات از طریق اسرائیل در اختیار آمریکا قرار گرفته باشد. روزنامه اسرائیلی هاآرتص در تحقیقاتی که درباره شرکت خصوصی جاسوسی اسرائیلی بلک کیوب انجام داده، به این نتیجه رسیده بود که اموال، بانک‌ها، شرکت‌ها و افرادی که بتوان آنها را «همکار ایران» نامید، توسط این شرکت که «موساد خصوصی» نامیده می‌شود، گردآوری شده است. بانک مسقط در سلطان‌نشین عمان که موجودی حساب بانکی ایران در آن، بخشی از پول فروش نفت ایران بود، یکی از اهداف عمده شرکت بلک کیوب بود.

از سوی دیگر حسین علایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران، نیز پیشتر گفته بود که آمریکا و اسرائیل به نسبت گذشته دسترسی‌های اطلاعاتی بیشتری دارند و «سازمان اطلاعاتی درون ایران ایجاد کرده‌اند».

در سال‌های گذشته نیز گزارش‌هایی درباره دستگیری برخی از مقامات امنیتی ایران به اتهام جاسوسی برای اسرائیل منتشر شده است.

از جمله رضا علیجانی، فعال ملی-مذهبی، در مصاحبه با رادیو فردا گفته بود که دو مسئول میز اسرائیل در وزارت اطلاعات و همچنین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت و اعدام شده‌اند.

رضا ضراب نیز قاعدتاً یکی از منابع اطلاعاتی درباره نحوه دور زدن تحریم‌های ایران بوده، به گونه‌ای که محمد جواد ظریف گفته بود: «آمریکا مجاری تنفسی ما را شناسایی کرده و اگر هم به اندازه کافی شناسایی نکرده بود، با دستگیری ضراب و صدر هاشمی اینها را شناسایی کردند».

رضا ضراب (صراف) که شریک بابک زنجانی در فروش نفت ایران و خرید طلای قاچاق و تاجر تحریم ها بود و به ثروت عظیمی رسید در حال حاضر در آمریکا به سر می برد و گفته می شود اطلاعات محرمانه مربوط به دور زدن تحریم ها در دوره گذشته را به امریکایی ها داده است .

همچنین دو تابعیتی هایی در پست های بالای دولتی قرار دارند که می توانند نیازهای اطلاعاتی آمریکا را داوطلبانه تامین کنند . فرزندان بعضی مقامات هم که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی دارند در آمریکا و یا در کشورهای همپیمان امریکا زندگی می کنند .

در این میان همواره ممکن است برخی از مقامات جمهوری اسلامی و یا افراد نزدیک به این مقامات که به هر دلیلی از کشور خارج می‌شوند و یا فرار می‌کنند اطلاعاتی را در اختیار مقامات آمریکایی قرار داده باشند.

از سوی دیگر رسانه‌های وابسته به سپاه و نهادهای امنیتی پیش از این گزارش‌هایی را درباره افرادی منتشر کرده‌اند، که به گفته آنان در دور زدن تحریم‌های آمریکا نقش داشته‌اند اما فرار کرده‌اند و با وجود دریافت پول تعهد خود را انجام نداده‌اند.

سخنان احمد امیرآبادی همچنین می‌تواند تلاشی برای زیر سؤال بردن اعضای تیم مذاکره اتمی ایران باشد. به خصوص وقتی که اعضای جبهه پایداری با وجود تکذیب وزارت اطلاعات همچنان بر ادعای خود درباره جاسوسی عبدالرسول دُری اصفهانی اصرار دارند.

در اين ميان، با درخواست علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، کتاب «هنر تحریم‌ها» نوشته ریچارد نفیو توسط مرکز پژوهش‌های مجلس ایران ترجمه شده و برخی از مقامات جمهوری اسلامی آن را خوانده و در سخنرانی خود به آن استناد کرده‌اند.

شاید هدف لاریجانی از این اقدام آشنایی این مقامات با شگردهای آمریکا برای مواجهه با آن بود. با این حال گویا مقامات جمهوری اسلامی هنوز در شوک تحریم‌ها هستند و مشغول درگیری درباره مقصر لو رفتن اطلاعات دورزنندگان تحریم.

اسلام زدایی در چین!

دولت چین برای مسلمانان اویغور کلاس های بازپروری گذاشته تا از اسلام اعلام برائت کنند و مقامات حزب کمونیست و دولت و ارتش خلق چین هم اعلام کرده اند: «اسلام در چین جایی ندارد!»

اقلیت اویغور، که از شاخه های نژادی ترک – مغولی هستند، بیشتر حنفی مذهب می باشند و

چین دارای یکی از تندرو ترین اقلیت های مسلمان در استان “سین کیانگ” است که تا قبل از انقلاب کمونیستی “ترکستان چین” خوانده می شد.

البته در دهه های گذشته عربستان سعودی با احداث مساجد مجلل و باشکوه و اعزام مبلغان وهابی و اعطای بورسیه های تحصیلی و کمک های مالی توانسته بود در میان این اقلیت جایگاهی برای خود دست و پا کند، به طوری که در جریان سازماندهی داعش برای براندازی دولت های قانونی عراق و سوریه داوطلبان اویغوری زیادی به داعش پیوستند و با خروج غیر قانونی از چین وارد گروه های تروریستی تحت حمایت عربستان، ترکیه و امارات شدند.

کارشناسان معتقدند بیش از پنج هزار اویغوری تبعه چین در سوریه ، عراق ، افغانستان و اخیرا جمهوری های مسلمان شوروی سابق پخش هستند و تعدادی هم موفق به بازگشت به چین شده اند.

دولت چین که سالیان طولانی با سرکشی اتباع مسلمان خود مواجه بوده است اخیرا اعلام کرده کلیه مردان مسلمان باید در مراکز بازپروری آموزش ببینند و از عقاید قرون وسطایی و خشونت گرایی دست بکشند!

چین برای این منظور اقدام به برپایی بزرگ ترین بازداشتگاه های جهان کرده است . اخیرا عکسبرداری های ماهواره ای از روی یکی از این مراکز بازپروری در استان سین کیانگ پرده از روی مبارزه جدی چین با مسلمانان این کشور برداشته است.

گفته می شود شمار زیادی از مسلمانان اویغور که تعداد آنها به یک میلیون نفر می رسد بدون هیچ محاکمه ای در بازداشتگاه های استان سین کیانگ به سر می برند. چین می گوید برای مبارزه با خطر تروریسم، یک برنامه گسترده آموزش فنی و حرفه ای را برای این مناطق در نظر گرفته است.

تحلیلگران می گویند شمار مراکز شبیه به زندان در این منطقه در دو سال اخیر بیش از دو برابر شده است. روایات دریافت شده از افرادی که در این مراکز بوده اند، حاکی از رفتارهای آزار دهنده و تحقیر آمیز با آنان است.

دو خبرنگار غربی که اخیرا از استان سین کیانگ ، که خبرنگاران اغلب اجازه فعالیت در آن را ندارند، بازدید کرده اند گزارش می دهند :

«در سین کیانگ نمایش قدرت پلیس همه جا دیده می شود. اما در اینجا چیزی هست که آنها نمی خواهند کسی آن را ببیند. اینجا ساختمانی است که حصارها و موانع فلزی بزرگی اطراف آن است. پشت این دیوارهای فولادی آبی رنگ، مرکزی به شکل یک مدرسه وجود دارد که چین از آن با عنوان مرکز آموزش فنی و حرفه ای یاد می کند. اما این مرکز بیشتر به زندان شباهت دارد. در برابر این مدرسه خویشاوندان کسانی که داخل هستند برای ملاقات با آنان صف کشیده اند. از تصویر ماهواره ای که از این مرکز وجود دارد می توان به برخی جزئیات وحشتناکی پی برد. سال گذشته این مدرسه یک زمین فوتبال داشت، اما تصاویر هوایی نشان می دهد که امسال در آن مکان چیزی شبیه به خوابگاه وجود دارد. برج های دیده بانی نیز در عکس های هوایی دیده می شوند. بیرون از این مرکز و نزدیک به حصارهای بیرونی آن با اعضای خانواده یکی از افراد درون مرکز صحبت کردیم. برخی مقامات سعی کردند مانع از تصویربرداری ما شوند اما یکی دیگر پادرمیانی کرد و گفت اجازه دهید صحبت کنند. از این خانواده پرسیدم که برای دیدن چه کسی آمده اند و یکی از آنها پاسخ داد که پدرش در این مرکز است. پس از آن بود که ماموران اجازه ادامه مصاحبه را ندادند».

چین بازداشت مسلمانان در سین کیانگ را انکار نمی کند و می گوید این کار برای مبارزه با افراط گرایی اسلامی لازم است.

تلویزیون دولتی چین در واکنش به اتهاماتی که در این زمینه وجود دارد کلاس های درسی را نشان می دهد که در آن افراد بزرگسالان با میل شخصی تحت آموزش دوباره قرار می گیرند.

زن جوانی که در این کلاس ها شرکت کرده بود گفت: اگر اینجا نمی آمدم شاید از تندروهای افراطی پیروی می کردم.

یک خبرنگار شبکه جهانی بی.بی.سی تحلیل های ماهواره ای جدیدی را دیده که حاوی ده ها مکان در استان سین کیانگ است که گمان می رود بازداشتگاه باشند. تعداد کمی از آنها به مدرسه شباهت دارند.این مجتمع عظیم با یک دیوار بلند محصور شده و 16 برج دیده بانی روی این دیوار قرار دارد. ما تلاش کردیم با خودرو به این مکان نزدیک شویم؛ اما متوجه شدیم این مجتمع به شدت گسترش یافته و مانند یک شهر شده است. در ادامه حرکت، پلیس راه را به روی ما بست.

خبرنگار بی.بی.سی پس از آنکه پلیس مانع نزدیک شدن خودرو به مجتمع شد گفت: “اگر اینجا واقعا آموزشگاه است، پس چرا اجازه نمی دهند به آن نزدیک شویم؟”

تحلیل تصاویر ماهواره ای عکس های جدیدتری را نشان دادند که به وضوح نشان می دهد این مکان تا چه اندازه رشد کرده است. بر اساس آنچه در عکس دیده می شود همه چیز در این مرکز تقریبا دو برابر یا حتی بیش از دو برابر شده است. اما این تیم تحلیل نشان می دهد که این اردوگاه بخشی از یک مجتمع بسیار بزرگتر است. این نتیجه با شناسایی تعداد زیاد دیگری از مراکز دارای مراقبت های امنیتی در سراسر سین کیانگ به دست می آید. بررسی نمودار زمانی رشد این مراکز، نشان می دهد که رشد آنها تا چه اندازه سریع بوده است.

“آنا سباستین” یکی از تحلیلگران ماهواره ای می گوید: ماهواره می تواند فراتر از چشم انسان ببیند. با گذشت سال ها ما دریافته ایم که شمار زیرساخت های جدید افزایش یافته و این افزایش در دو سال اخیر برجسته تر بوده است.

کارشناسان طراحی زندان نیز گفته اند این مرکز ممکن است یکی از بزرگترین بازداشتگاه های جهان باشد که می توان دستکم یازده هزار زندانی را در آن جای داد.

از اقلیت مسلمان استان سین کیانگ با عنوان اویغورها یاد می شود. اکنون بسیاری از خانه های متعلق به آنان قفل و تخلیه شده است. اطلاعیه هایی که روی در این خانه ها چسبانده شده نشان می دهد که مقامات در جستجوی ساکنان ناپدید شده این خانه ها هستند.

آموزش دوباره و آموزش فنی و حرفه ای عباراتی است که مقامات چینی در مورد این مراکز به کار می برند و آن را برنامه ای محدود و موقت می دانند اما شواهدی که ما به دست آورده ایم نشان می دهد مراکزی که برای این کار ساخته شده اند، بسیار بزرگ و به ظاهر دائمی هستند.

عکس ماهواره ای دیگری نشان می دهد یک زمین کشاورزی در کمتر از شش ماه به یکی از این بازداشتگاه ها تبدیل شده است و حتی برج های دیده بانی آن نیز نصب شده است.

دولت چین اخیرا تهیه و تولید و عرضه مواد غذایی حلال ویژه مسلمانان را هم ممنوع کرده است .

چین اعلام کرده است از سال جاری اعزام چینی ها به عربستان برای حاجی شدن هم ممنوع می باشد!

بومی سازی زبان انگليسی

– ترامپ خیال کرده فقط خودش انگلیسی بلده؟

ما انگلیسی را هم با موفقیت بومی سازی کردیم!

https://www.facebook.com/Iskandar.deldam/videos/1955623811409742/

Deldam13