داستان ظهور، تداوم، و سراشیبی سقوط یک انقلاب

 

حسین عرب :

حکومت جمهوری اسلامی در ایران از بدو تاسیس و علیرغم کسب آرای بزرگی از ایرانیان با چالش های حیات و ممات روبرو بوده است، با پیروزی انقلاب 57 ، به سرعت میان همراهان انقلاب زاویه نمایان شد، از عجایب انقلاب ایران، طرفداری تمام عیار حزب کمونیست ایران از حکومت اسلامی، و تقابل قوی ترین و گسترده ترین گروه اسلامگرا با حاکمیت جدید بود. چالش دوام جمهوری اسلامی با مخالفین ، علیرغم حمایت قاطبه مردم ، و افزون بر این ، کل کل با کشورهای دیگر، از جمله عراق، عربستان، اسرائیل، و آمریکا،  شمشیر داموکسی بوده که حکومت در 40 سال استقرار بر تارک خود احساس کرده، و آورده آن، نگرش توطئه های داخلی و خارجی، برکنش و واکنش های جمهوری اسلامی بوده است.

این نوشتار، داستان ظهور، تداوم ، و سراشیبی سقوط انقلابی را شرح می دهد، که با مشارکت قریب به اتفاق یک ملت به رهبری کسی که گاندی و ماندلای ایران خوانده می شد، آغاز و به گرداب وقایعی افتاد، که ماحصل آن، مردمی هستند که کوشش می کنند، باری را که به پشت بام برده اند، با کمترین هزینه به پائین بیاورند.

وضع عمومی موجود:

عملکرد چهل ساله جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، و حتی مذهبی صاحب نمره مردودی است. اگر به شعار پیش از انقلاب 57 ، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی برگردیم، و به این موضوع توجه کنیم، که جمهوری اسلامی خود را وارث پیاده سازی آن با برپائی رژیم جدید، بر پایه های دینی می داند. مسئولیت شکست در برآورده کردن خواسته مردم را عهده دار است.

ادامه مطلب :  داستان ظهور، تداوم، و سراشیبی سقوط یک انقلاب