مکتوبات «فدوی» 11 مرداد ماه 1398 ـ 2 ماه اگوست 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

رهبر مستضعف!

       فدوی نازک دل، زمانی در شعر کوتاهی سروده بود:

می کُشد مرا عاقبت،

این سرطانِ بدخیمِ عاطفه!..

و این اخلاق منسوخ را شوربختانه هنوز هم دارد و البته، همواره کار دست اش داده و هنورهم می دهد،اما.

بیت

شرح این هجران و این خون جگر

این زمان بگذار تا وقت دگر

       باری، موردی تازه اگر خواسته باشید، پیرامون وضعیت مالی نگران کننده و بلکه غم انگیز اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة است(1)… در حاشیه عرض کند که به باور فدوی، تنفری که شما از معظم له و توابع دارید نباید موجب شود که از جادهء عدل انصاف خارج شده و هوای حضرت آقا(ضپ) را نداشته باشید. بگزارش برادر محمد(ص) محمد(ص)ی گلپایگانی، رئیس دفتر ایشان،کار آیت‌الله بزودی به کارتن خوابی و بلکه گور خوابی خواهد کشید؛ این هم سند منثور و منگوله دارش:

       * رهبر زیر خط متوسط زندگی می‌کند! /بی بی سی- تیتر

       و این هم سند مصور زنگوله دارش:

 

البته برادر محمد(ص) محمد(ص)ی گلپایگانی، اگر این همه ملاحظه نکرده و حقیقت را می گفت، یعنی، “متوسط” را به “فقر” تبدیل می فرمود، فدوی راحت تر بود!؛ نه، خودمانیم، خوانندگان و بینندگان محترم ضدانقلاب، چگونه دل شان می آید که حضرت آقایشان اینگونه زندگی فرماید؟ فلذا احوط آن است که اُمّت همیشه در خاک و خل، کلیهء دوم شان را هم فروخته و وجه آن را به بیت تحویل داده و رسید دریافت دارند. حساب صد فدوی، که مشخصات آن متعاقباً اعلام خواهد شد نیز، بمنظور واریز کمک های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، افتتاح خواهد شد.
و من الله التوفیق
الاحقر- فدوی
بیست و سیّم جولای از برجام الحرام سنه 019 2 ترسائی

__________________________________

(1) لطفاً دشنام ندهید، خواهر- برادر خواننده، در شأن شما نیست، آنهم از این نوع اش!
(2) لطفاً دندان(اگر هنوز دارید) روی جگر(اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد!از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند، تا “اعدام” شود هر آنکه نتواند دید!

یأس فلسفی!

       فدوی کم تا قسمتی انتظار و امید داشت که معالجات چهل ساله بر روی مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، مؤثر واقع شده باشد لکن با ملاحظهء خبری که در پی می آید، امیدش شوربختانه مبدل به یأس شد و، بناگزیر، زمان اقامت مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، را در مراکز روانپزشکی، 1400 سال دیگر، تمدید کرد!:

       * دلجویی وزیر بهداشت ایران از بعضی افراد مذهبی بعد از آنکه گفت عزاداری زیاد می‌تواند باعث افسردگی در جامعه شود/بی بی سی- تیتر

       و در ادامه خبر حیرت اثر:

       * اعتراض‌ها و فشار گروهی از افراد مذهبی در ایران پس از انتشار حرف‌های وزیر بهداشت، باعث شد که او از آنها دلجویی کند. سعید نمکی گفته بود که تعدد مراسم عزاداری در تقویم شیعیان میتواند باعث افسردگی در جامعه شود. اما شماری از کاربران مذهبی در شبکه‌های اجتماعی گفتند که این عزاداری موجب نشاط آنهاست و وزیر بهداشت باید عذرخواهی کند.

زیاده عرضی نیست

28 جولای 019

 

http://www.bbc.com/persian/iran-49146792
اعتراض ها و فشار گروهی از افراد مذهبی در ایران پس از انتشار حرفهای وزیر بهداشت،

باعث شد که او از آنها دلجویی کند.

مبانی شکنجه شناسی

       یکی از واحدهای اجباری در فرهنگستان فدوی، درس مبانی شکنجه شناسی ست. در پی، با دانشجویانی که این واحد دشوار را بعون الله و با “تهدیدات” خداوند متعال و ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا(عج) و نایب البته بر حق اش، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای (ضپ) با موفقیت گذرانده اند، آشنا می شوید:

       * ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی بر اساس حکم دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزیری و رونویسی از سه کتاب محکوم شد! / خبرگزاری ایرنا

       و بعنوان کوبیدهء اضافه!:

       * در حکم دادگاه ابوالفضل قدیانی و برای مجازات تکمیلی، «مطالعه و رونویسی» از سه کتاب در نظر گرفته شده است. کتاب‌های «حکایت زمستان» نوشته سعید عاکف، «داستان سیستان» نوشته رضا امیرخانی و «دشمن‌شناسی» (1) از کتاب‌های منتشر شده در انتشارات انقلاب اسلامی، سه کتابی هستند که قاضی پرونده برای رونویسی در نظر گرفته است/ آفتاب نیوز.

       و مورد دیگر:

       *پیشنهاد پلیس به راننده متخلف: دو پرس غذا بخر، مدارک ماشین را تحویل بگیر/ ایران وایر- تیتر

       و در ادامهء خیر حیرت اثر:

       * در ویدیوی تازه انتشار یافته که تهیه کننده آن تاریخ شنبه بیست و هفتم تیر ماه را اعلام می‌کند، گفته می‌شود مأمور پلیس ‏راه «دشت ارژن» راننده‌ای را که به خاطر سرعت غیرمجاز متوقف کرده‌، برای باز پس گیری مدارک خودرو، مجبور به خرید دو پرس غذا برای خود و همکارش کرده است!

       زیاده شکنجه ای نیست..

       31 اگست 019

___________________________________

(1) گردآوری سخنان رهبرانقلاب! سند منگوله دار:

اسلام مرغوب!

بسیاری از اوقات، فدوی آرزو می کند که بقول آن حضرت(ل)، کاش من هم یک عرب(1) بودم! و از آن جمله است مورد زیر:

* این زیباروی الجزایری، ملکه زیبایی جهان عرب در سال 2019 شد/ العربیه – تیتر

و در ادامهء خبر میمنت اثر:

* امیره سماره یحیی، دختر زیبای الجزایری توانست عنوان ملکه زیبایی جهان عرب در سال 2019 را از آن خود کند تا در شرایطی که کشورش دچار تحولات سیاسی متعدد است، مرهمی بر دردهای جامعه خود باشد.

 

اری فدوی که شانس و عرضه اش را نداشت لکن در تصویر زیر از آن خواهر غیر محجبه، گربهء فدوی هم (زووی) افتخار حضور دارد!

___________________________________

(1). فدوی گیس اضافه ندارد که دست دوستان بدهد.یادآور میشود که رویکرد وی در این مختصر به “عرب”، به دو دست بریدهء ابوالفضل(ع)، رویکردی راسیستی که فدوی با آن بکلی بیگانه است، نیست؛ محض اطلاع.

در باب شیر دادن زن، همکاران را!

       فدوی نمی داند که جهان عموماً، و جهان  اسلام خصوصاً، بی وجود پُر برکت حضرات آیات عظام و حجج اسلام کثرالله امثالهم، کارش به کجا می کشید؟؛ بعنوان مستوره، نگاه کنید:

شیردادن زن مجری در برنامه زنده به همکاران اش
در این باب البته بین علما شدیداً اختلاف است. گله ای از علما بر این باورند که نخست باید معلوم شود که شیر خریداری شده، شیر چه حیوانی ست؟ که بسته به نوع حیوان که گاو،گوسفند و یا بز و یا خر مده ظله العالی باشد، نوع فتاوی، متفاوت است. و گلهء دیگری از علما فرموده اند که: بسمه تعالی، نمی شود لکن! زیرا بر حسب رویات معتبر، هیچ چیز جای سینهء آن ضعیفهء سجادیه را نمی گیرد! و در فرض شیر خریداری شده ودر هر حالت، احوط آن است که از سینه (پستان سابق- م) حیوان مربوطه، شیر میل نمایند.

و من الله التوقیف!

31 جولای 019

کلمات حمار

* مصباح یزدی: رهبر ایران هیچ اشتباهی ندارد رهبران سایر کشورها اشتباهات متعدد دارند!/ العربیه

* خاتمی: شعار مرگ بر آمریکا یک شعار مقدس و بین‌المللی است باید در گینس ثبت شود/ العربیه- تیتر

* محمد(ص) حسین (ع) صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در سخنرانی‌اش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت که دشمن توان زورآزمایی با ایران را ندارد.

* به گزارش سایت پیک، محمد حسین صفارهرندی با بیان اینکه دشمن توان زورآزمایی با ایران را ندارد گفت: «در جنگ فرضی 20 هزار آمریکایی در روز اول کشته خواهند شد، آنها خوب می‌دانند که نبرد نظامی با ایران عواقب سنگینی برایشان دارد». / العربیه

* سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران: بزرگترین ضعف در آمریکا فقدان رهبری فردی روحانی است،/ پارسینه

* به گزارش ایرنا، دادستان کل ایران با تاکید بر برخورد انتظامی با کسانی که «تخلف می‌کنند» گفت: «این معنا ندارد کسی بگوید هر نوعی دوست دارد لباس می پوشد، می‌خورد و دیگر کارها را انجام می‌دهد. در نظام اسلامی، نمی‌شود یک خانم بگویید آزادم هر جور دوست دارم بپوشم.»

دادستان کل ایران همچنین خودرو را جزو حریم خصوصی ندانسته./محمد(ص)جعفر(ع) منتظری- رادیو فردا

 

طنز تصويری

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

31 آگست المردد از برجام الحرام سنه 2019 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com