مکتوبات «فدوی» 13 ارديبهشت ماه 1397 ـ 3 ماه مه 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی، شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

با گرامیداشت روزجهانی کارگر

اختلاف نظر

       از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که فدوی منتظر الظهور تاکنون، بقول برادران، دچار این خطای راهبردی بود که برادر ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) برادر کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی، به ملت هیچ مهر و احساسی ندارد، که البته درست نیست(1). فدوی اما با ملاحظه کلیپی، تغییر عقیده داد و ملتفت شد که برادر مذکور نه تنها ملت را دوست می دارد، بلکه ایشان را با نمک نیز محاسبه می کند. این هم سند مصور و منگوله دارش:

سوتی خفن روحانی: ما نباید زخم روی نمک مردم بپاشیم

زیاده نمکدانی نیست..

______________________________________

(1) لطفاً در همین آعاز مقال دشنام ندهید بلکه احوط آنست که دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، و قدری تأمل کنید، خواهر- برادرخواننده!

خسرالدنیا والآخره!

فدوی در خبرهای مجازستان، این خبر را هم رؤیت کرد:

* حامد همایون خواننده محبوب كشور به دلیل حضور بر سر مزار هایده (خواننده قدیمی) و دیدار با اسطوره سینمایی ایران بهروز وثوقی از سوی حراست و نهاد نامعلوم در صدا و سیما ممنوع التصویر شد!

ولی نه برای فدوی!:

 

لکن در اینجا جا دارد که فدوی منتظرالظهور، با خود شدیداً برخورد کند. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، فدوی که در شناخت برادران دارای درجهء نعلین مشکی ست (کمربند مشکی سابق- م) اذعان و اعتراف می کند که در باب شناخت برادران، اعم از قاچاقچی و غیر آن، هنوز و همچنان، اندر خم یک کوچه است؛ باری فدوی بعنوان مستوره، به مورد زیر که پیشتر هم به آن پرداخته، به اجمال و اختصار، اشاره می کند(1):

و اما خوانندهء دیگری بنام بنیامین بهادری، که صراحتاً خود را نوچهء حاج منصور می داند(2)، در سفر خود به ممالک محروسهء شیطان بزرگ، توسط برادران سپاه تا فرودگاه بدرقه می شود:

* بنیامین بهادری در آستانه سفر به امریکا: پامنبری حاج منصور ارضی هستم./ مداح تکیه سلسبیل بودم. /تسنیم- تیتر- بنقل از خبر آنلاین
و در ادامه خبر حیرت اثر:
* بنیامین بهادری در آستانهء انتشار تازه‌ترین اثرش و سفر به امریکا برای برگزاری تور کنسرت‌هایش سخنانی تازه به زبان آورد.

فدوی برای برای جوریِ جنس، فرازهائی از سفر افتخارآفرین برادر مذکور را بشرح زیرضمیمه و اضافه می کند که فدوی دیگر حال و وقت اش را ندارد، لطفاً خودتان سوا کنید!:

* بنیامین: عشقِ بی‌قیدوشرط در مجلس روضه است!، پامنبری حاج منصورم!/ تیتر

و در ادامهء خبر میمنت اثر:

* به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند ساعت تا پروازِ بنیامین بهادری و گروهش به آمریکا مانده است. برای ساعتی بهمراه چند تن از خبرنگاران مهمان او می‌شویم در استودیویی که ضبط آلبومِ «94» در آن انجام شده است. در همان ابتدا صحبت ‌از قطعه‌ای شد که بنیامین در آن، یکی از دعاهای معروف را با موسیقی خوانده اما اجازه انتشار نیافته است.

«آقای مرادخانی گفت: “این قطعه را به من بدهید تا رویش کار کنم”. ایشان روایتی خواند که بر اساس آن در آخرالزمان دعاها را با موسیقی می‌خوانند! بنیامین که خودش سابقه حضور در فضاهای مذهبی را دارد به واکنش‌های احتمالی به قطعه‌هایی که برای دعاهای مذهبی ساخته می‌شود، اشاره می‌کند و می‌گوید:‌ «فضاهای مذهبی را به‌خوبی می‌شناسم.. پیش از این هم این‌گونه بود، من برخی کارهای آسمانی و محرمی را با فضای موسیقی مدرن کار کردم.

«پرسش بعدی که با بنیامین مطرح می‌شود، توضیح درباره سابقه مداحی اوست. این خواننده موسیقی‌پاپ تا همین روز گذشته توضیح کاملی ارائه نکرده بود. اما بنیامین برای نخستین بار به نکته‌های جالبی اشاره کرد. بنیامین می‌گوید: مداحی را از فضاهای مدرسه و دبیرستان آغاز کردم. اما اصلی‌ترین مداحی‌ام در تکیه‌ای در سلسبیل بود. آنجا را بسیار دوست دارم. چند سالی در این تکیه نوحه خواندم. آخرین باری که آنجا خواندم 20سالم بود. موهای بلندی داشتم و شکل و شمایلم به آدم‌های هیئتی نمی‌خورد. با چنین چهره‌ای آنها نمی‌گذاشتند که من به تریبون نزدیک شوم. هرچقدر هم که استعداد نشان می‌دادی به شما فضا نمی‌دادند. تنها کسانی که به من تریبون دادند، همین هیئتی بود که در «سلسبیل» بود. بقیه هرگز اجازه نزدیکی به تریبون را نمی‌دادند. کسانی که در هیئت سلسبیل بودند از مردم عادی و از تیپ‌های مختلف بودند که تنها در 10 روز محرم تشکیل می‌شد.بیشتر نوحه‌ها و آثاری را که در این زمینه می‌ساختم مداحان بزرگ در جاهای خاص اجرا می‌کردند.

«پرسش: این که می‌گویند هفته‌ای یک بار پیش حاج منصور ارضی می‌روید واقعیت دارد؟!

«پاسخ: تقریباً هفته‌ای یک بار به دیدن حاج منصور ارضی می‌روم و این روند تا هم‌اکنون هم ادامه دارد!

و ُطُرفه اینکه:

* برگزاری کنسرت در آمریکا و جلب سلیقه‌های مردم آنجا یک موفقیت برای همهء ماست. ما توانستیم بخش زیادی از سلیقه مردم آمریکا و ایرانیان مقیم آنجا را به خود جلب کنیم!.

«بنیامین در سال 2010 سالنی را «سولداد» (فروش تمام بلیت‌ها چند روز قبل از برگزاری کنسرت) کرد که تا کنون نشده بود. این سابقه قبلی به ما کمک کرد که مردم استقبال خوبی از اجراها داشته باشند

«سلیم احمدی مدیر برنامه‌های بنیامین بهادری خبری ویژه هم داشت: کنسرت “سن‌خوزه” ما سولداد شده است! 6 روز مانده به کنسرت ما در عید فطر بلیت‌های این کنسرت تمام شده است. و این اتفاق خوبی است برای ما که نخستین کنسرت در نخستین شهر با استقبال خوبی مواجه شده است.!

سالنی که در لس‌آنجلس هست، 7هزار نفر ظرفیت دارد. پیش‌بینی ما این است که این سالن هم سولداد شود. لس‌آنجلس، سن‌خوزه، اورنج‌کنتی، سیاتل، دالاس، فینیکس، پورتلند، نیویورک، واشنگتن‌ دی‌سی، هیوستون، تورنتو و ونکوور!

«و همهء اینها در حالی ست که افزون بر محرومیت مادام العمر زنان از حضور در عرصهء موسیقی در داخل، کنسرت خوانندگان ذکور حتا نیز لغو، و سربازان صاحب نام امام زمان(عج)، آنان را در حضور مردم، از صحنه به زیر می کشند!»

باری فدوی اما همچنان در بین شک دو سه گرفتار آمده است که:

بیت

گر حکم شود که مست گیرند

در شهر هر آنکه هست گیرند

خوانندگان محترم ضدانقلاب، بعنوان مشق شب، استثنائأ بجای پرتقال فروش، پیدا کنند که داعش درونمرزی (جمهوری اسلامی- م)، جائی بهتر از ایران سابق داشت که برود؟!

 

اصل

 

بدَل

 

(1) برای مطالعهء متن کامل، لطفاً ن.ک.:

July 26th, 2015 www.hazl.com و یا http://isdmovement.com دوشنبه 12 امرداد ماه 1394 ـ 2 ماه اگوست 2015 / مقاله رفوزه

(2) از مداحان بیت حضرت آقا(صپ)

 

حجت الاسلام زرد آلو!(1)

فدوی در مرور خبرهاء جراید شربفهء دارالخرافه، یکی دوبار به خبری پیرامون یک روانی ِ رنگی(2) برخورد و ماجراهائی که درباره اش نقل شده بود و از آن میان:

* مجله مهر: روز پنجشنبه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم برنامه ای تحت عنوان «جشن خاتم» روی آنتن شبکه تهران رفت که حضور یک روحانی با لباس متفاوت از نقاط قابل توجه آن بود. این روحانی با لباس زرد و عبا و عمامه مشکی در برنامه حاضر شده بود. این روحانی ضمن هماهنگ بودن جوراب و کفش اش با لباس هایش، ساعت مچی زرد هم به دست بسته بود.

فدوی بجهت آشنائی خوانندگان محترم ضد انقلاب با نوع تازه ای از لذت، مبادرت به نقل بقیهء خبر می کند. باری- منبع خبر بمنظور رمز گشائی، و با تیتر “ماجرای لباس زرد چه بود؟” افزوده است:

* خادمیان در رابطه با حواشی به وجود آمده در شبکه های اجتماعی می گوید: «دوستانی که من را از نزدیک می شناسند از این لباس تعجب نکردند چون من 20 سال است که منبر و حوزه و دانشگاه می روم و سابقه چنین پوششی را داشته ام. برای تبلیغ دین هم نرم افزار لازم است و هم سخت افزار؛ نرم افزار همان لحن و تبلیغ صحیح است و سخت افزار این ظاهر ماست! که باید به شکلی باشد که هم جاذبه داشته باشد و هم مردم لذت ببرند!. در میان ائمه ما نیز سابقه پوشیدن لباس فاخر وجود داشته است.»

مرور ادامهء خبر حاکی ست که این حجت الاسلام سید حسین(ع) خادمیان ما هم یک چیزیش می شود!:

* «اگر من لباس صورتی یا قرمز به تن داشتم بیشتر جلب توجه نمی کرد؟ قطعا لباس صورتی برای روحانیت جلب توجه بیشتری دارد!…»

و در جهت رعایت جناس لفظی هم که شده در ادامه می گوید:

* اما یادتان باشد من سابقه پوشیدن لباس صورتی در تلویزیون هم دارم! در روز قدس من 35 دقیقه در شبکه جام جم با لباس صورتی در مورد صهیونیست شناسی صحبت کردم ولی آن موقع چرا جنجال نشد؟! پس به نظر می رسد رنگ لباس من موضوع جدیدی نیست و رنگ زرد عادی است.»

 

لکن این پرسش همچنان برای فدوی بازمانده است که چرا حجت الاسلام زردآلو، از نعلین زرد استفاده نفرموده است؟! این آیا ممکن است بدین معنا باشد که نامبرده مشکل “قوّه باه” (2) نداشته است؟! باری فدوی با همین حجت الاسلام زردآلوی خودمان داشت بگونه ای کنار می آمد که با یک فقره حجت الاسلام زردآلوی دیگر افتخار آشنائی پیدا کرد که نه تنها از جوراب تا ساعت را زرد کرده است!، خودروی زرد خود را نیز بقول عوام، upgrade فرموده است؛ این هم سند مصور و منگوله دارش:

 

زیاده رنگی نیست..

______________________________________________

1. به فتوای علمای سلف،نعلین زرد موجب تقویت قوه باه است!

2. خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً پس از مطالعه، لغزش تایپی روانی را به روحانی، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

اسراف

فدوی، با ملاحظهء خبری، باز بیاد نکته ای که استاد کهنسال خوشنویسی، استاد کاوه افتاد که فرمود: “چهل سال وقت لازم است که انسان بتواند یک سطر را درست بنویسد”! این فرمایش را فدوی با همهء سنگینی اش می فهمد، لکن فرمایش زیر را نه!:

* مرکز پژوهش‌های مجلس ایران در گزارشی با بررسی نظرسنجی ‌های نهادهای مختلف نزدیک به حکومت، نتیجه‌گیری کرده است که شمار افراد معتقد به ‘حجاب شرعی’ و همین‌طور شمار افرادی که معتقد به ضرورت برخورد حکومتی با افرادی که از دید نهادهای رسمی ایران ‘بدحجاب’ اند، در چهار دهه پس از انقلاب کاهش پیدا کرده است./بی.بی.سی

و از منبعی دیگر:

* يک گزارش رسمی: جامعه به حجاب شرعی رغبتی ندارد/ دویچه وله

و در ادامهء خبر میمنت اثر:

* مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی اذعان کرده که 70 درصد زنان جامعه به حجاب تجویزی اعتقاد ندارند و تلقی عمومی از حجاب نیز جنبه عرفی دارد. گزارش بر رابطه معکوس سن، تحصیلات و شغل در ارتباط با حجاب نیز صحه می‌گذارد.

در این صورت: حاج آقا مسئلتن!: پس از دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) بفرمایید مسؤل سرمایهء هنگفتی که برادران چهل سال آزگار در تنقیهء این باور سفیهانه دود فرمودند و هیچ فرقی هم با اختلاس های میلیاردی ندارد، کیست، هان!؟..

و اما راویان اخبار و ناقلان آثارو طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار در پیوند با این جسُتار، چنین روایت کرده اند که دو نفر مشغول کار بودند؛ یکی زمین را می کند و خاک ها را بیرون می ریخت و دیگری خاک ها را دوباره به چاله می گرداند!.. رهگذری که از این کار حیرت کرده بود، علت را جویا شد، گفتند والله آقا ما سه نفریم، لکن نفر سوم که لوله را می کارد، غایب است ولی ما هم کار خودمان را می کنیم! حالا حکایت گزارشی ست که ذکر مصیبت اش رفت، و رئیس مادّه چماقداران بیت که بنا دارد همان کاری را که نمایندگان محترم حکومت در مجلس به زائد بودن اش اذعان کرده اند را تکرار فرماید!

این هم سند مصور منگوله دارش:

* تشکيل “ستاد مردمی عفاف و حجاب” برای مقابله با “حيازدائی”

با نزدیک شدن آنچه در ادبیات جمهوری اسلامی “روز حجاب و عفاف” نامیده می‌شود، رئیس بسیج زنان ایران از تشکیل “ستاد مردمی عفاف و حجاب” خبر داد. ناجا هم تهدید کرده است که “در برخورد با هنجارشکنان با هیچکس تعارف نخواهد داشت”.!

زیاده عرضی نیست..

 

هواشناسی

این خاج پرستان هم پنداری عقل شان، کم تا قسمتی پاره سنگ بر می دارد؛ شما را بخدا نگاه کنید:

* طوفان سرخ مریخ در عکس روز ناسا./ تیتر

و ادامهء خبر حیرت اثر:

* عکس روز ناسا که در ادامه می بینید تصویری از مریخ سرخ را نشان می دهد. یک مریخ‌نورد کنجکاوی به «دهانه گیل» در مریخ رسیده و توانسته است از وقوع طوفان در این منطقه تصویربرداری کند. در این فصل از مریخ، گرد و غبارها به بیشترین حد خود می‌رسند./تیک

 

فدوی در حیرت است که این بیخردان، چرا برای ملاحظهء توفان سرخ، تا مریخ رفته اند!، خب یک سری به خوزستان ما می زدند که توفان اش هم سرخ تر است!، و هم ارزانتر! این هم سند منگوله دارش:*

 

* ایسنا > جامعه > محیط زیست: مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و غبار در اهواز در ساعت 12 امروز، به بیش از 57 برابر حد مجاز رسیده است. شهریار عسکری در خصوص میزان آلاینده ‌های پدیده گرد و غبار امروز در خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت 12 امروز (سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه) میزان ذرات ریزگرد در هوای اهواز 8600 میکروگرم بر متر مکعب بوده است. وی افزود: با توجه به اینکه میزان حد مجاز آلاینده‌ها در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، اکنون غلظت گرد و غبار در اهواز بیش از 57 برابر حد مجاز است.

عذر بدتر از گناه!

خواهر نعیمه اشراقی در طنز نوشته ای!، به محبوبیت پدر یزرگ اش حضرت امام(ل) بوجهی که در پی می آید اذعان، و درحاشیه نیز، مراتب معنویات عتبات عالیات کانادا را یادآوری فرموده است:

* نعیمه اشراقی، نوهء دختری حضرت امام(ل): من قربانی یک سری مسائل بودم و هستم. پدربزرگ من هر کاری کرده به من چه؟ من چرا باید توهین بشنوم؟ می‌گویند چرا از امکاناتی که مردم عادی ندارند استفاده می‌کنی؟ شما بودید استفاده نمی‌کردید؟ برای چی نباید دخترم را بفرستم کانادا؟ آنجا شرایط و فضایی دارد که دختر من می‌تواند ایمان و اعتقاداتش را محکمتر کند! کیفیت نمازی که در کانادا می‌خواند به مراتب بیشتر از ایران است. تا به حال چندین جلد مفاتیح برایش پست کردم. عمرا اگر اینجا اینقدر دعا می‌خواند. من خودم هم از شرایطی که برای ایران به وجود آمده ناراحتم ولی کاری از دستم بر نمی‌آید./دماوند

راست می فرماید خواهر!

بیت

گیرم پدر تو بود رهبر

دشنام چه میدهی به دختر!

 

حرف حساب

فدوی در این ستون،شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که حرف حساب،جواب ندارد!

 

طنز تصویری

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

30 اپریل المذبذب سنهء 2019 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com