مکتوبات «فدوی» 25 خرداد ماه 1397 ـ 15 ماه ژوئن 2018

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

مسئلتن!

پس از فراهم آمدن امکان دیدار ترامپ و مقام معظم رهبری شمالی برادر «اون» در سنگاپور، که تازه پرداخت هزینهء هتل برادر «اون» نیز روی هواست!(1)، فرزند خلف مقام معظم رهبری ما نيز:

* رسانه‌های دولتی کرهء ‌شمالی روز یکشنبه 3 ژوئن 2018 خبر دادند که بشار اسد، رئیس ‌جمهوری سوریه، خواستار دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شده است./العربیه

فدوی می خواهد بداند که مگر چه خبر شده؟ عروسی ست؟

 3 جون 2018

______________________________________________

(۱) چند روز مانده به دیدار کیم‌ جونگ اون، رهبر کره‌ شمالی و دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، در سنگاپور، مشخص شد مردی که تمام ثروت کشورش را خرج برنامهء هسته‌ای کرده و ملت را به فقر و گرسنگی کشانده، توان پرداخت هزینهء هتل محل اقامت اش در سنگاپور را ندارد./العربیه

پرسش پزشکی

از خوانندگان و متخصصان محترم ضدانقلاب مستدعی ست که فدوی را در پیوند با یافتن پاسخ پرسش علمی زیر یاری بفرمایید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

«از آنجا که کوچک کردن برخی از اعضاء بدن مانند بینی، شکم، و گوش برادران کر، سینه (پستان سابق- م) و غیره، بویژه در جامعهء شکوهمند اسلامی ما رایج و شایع شده، عکس قضیه هم آیا صادق است؟ بدین معنی که ولایت معاشانی که نسب شان با پنج واسطه به آل ساندیس سلام الله علیهم اجمعین می رسد، و تصویر شان را در پی ملاحظه می کنید، آیا داده اند دهان شان را گشادتر کرده یا همینجور متولد شده اند؟»

زیاده استفتایی نیست.

27 می 2018

دور خیز!

فدوی در مرور خبرهای امروز دارالخرُافه ملتفت شد که دولت فخیمهء کانادای معلی (ع- س- ص- عج)، با آنکه هنوز پروندهء قتل زهرا کاظمی، به زعامت حضرت آقا(ضپ) و معاونت برادر سعید مرتضوی را بدوش می کشد، سرانجام دور خیز فرموده و اعلام داشته است که:

* پارلمان کانادا‌، با شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی، همزمان طرح توقف فوری مذاکره دولت این کشور با جمهوری اسلامی برای بازسازی روابط دو جانبه را نیز تصویب کرد. این طرح سه‌شنبه 22 خرداد با 248 رأی موافق در برابر تنها 45 رای مخالف، تصویب شد. هر دو حزب لیبرال و محافظه‌کار کانادا از این طرح حمایت کردند. بر مبنای این طرح، جمهوری اسلامی به خاطر حمایت از تروریسم در سراسر جهان محکوم شده است. گفتنی است که لابی جمهوری اسلامی در کانادا در روزهای اخیر، کمپین وسیعی برای ممانعت از تصویب این طرح در پارلمان کانادا‌ به راه انداخت که موفق نبود. پارلمان کانادا همچنین تاکید سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بر نابودی اسرائیل را «فراخوان نسل‌کشی یهودیان» دانسته و محکوم کرده است./ دماوند

عجالتاً ” ارزی” نیست که تقدیم کند!

12 ژوئن 018

فسیل مقامات

فدوی، با آنکه به اواخر عمر بیحاصل خود و انقلاب شکوهمند اسلامی، توأمان رسیده است!، مع الاسف هنوز هم نمی داند که چرا، البته با پوزش از خوانندگان محترم ضد انقلاب، رویمان بدیوار، «رؤسای جمهور»، از برادر بنی صدر تا همین برادر کلید الاسلام والمسلمین حسن روانی*، و آخوند مکلا یا معمم بعدی، ملتفت این ماجرا نیستند که داستان ریاست جمهوری در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، توهّمی بیش نیست و لذا دایرهء اختیارات ایشان، با ارفاق البته، حداکثر به ریاست محترم آبدارخانهء بیت، محدود می شود!

باری غرض از ذکر این مصیبت آن است که اگر این موضوع بسیار ساده و پیش پا افتاده برای برادران رنگارنگ جا افتاده باشد، بیگمان از آنچه پیش رو داشته و دارند، حیرت نمی کنند و نخواهند کرد!

فدوی داستان را خلاصه کرده و تصاويری از برادر حمید بقایی را تقديم می دارد تا معلوم شود که وقتی بيچاره ای به اين خیال می افتد که معاون – جسارت است – رئیس جمهور است و ناگهان می بيند که در مقام يک مجرم، که البته معلوم نیست علیه کی و چی، آن هم در ماه سهمگین رمضان، که ملت هم بناگزیز اعتصاب غذا کرده، مورد تشعشع اشعهء xray قرار گرفته است، چه حالی پيدا می کند.

10 ژوئن 2018

* خاک بر سر این تایپیست سر به هوای هزل داتکام بکنند که پیوسته، آنجای فدوی را با شاخ گاو ُمدّ ظله العالی در می اندازد؛ لطفاً پس از مطالعه، غلط تایپی روانی را به روحانی، فی سبیل الله، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

طنز تصویری

فدوی در تئوری طنز خود به طنز تصویری اشاراتی داشت و افزود که مراد او از طنز تصویری اتفاقاً کاریکاتور نیست، باری این هم یک مستوره:

 

توضيح: فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، گاه ناگزیر می شود که برحسب موضوع و فوریت، عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی، و بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

* حیدری و 8508—0916: آبادان به علت ضعف مدیران دولتی گویا به کلی رها شده است. شهرداری تا به حال هیچ کار اجرایی مثبت و مؤثری در مناطق حاشیه بهمنشیر انجام نداده است. کارگر شهرداری مستأصل است چون هفت ماه است حقوق نگرفته است. بیمارستان های این شهر به علت ازدحام اتباع عراقی، خدمات چندانی به مردم نمی‌کند. وعدهء جذب نیرو برای فاز دوم پالایشگاه آبادان نیز به فراموشی سپرده شد چرا که انتخابات تمام شد! در چنین وضعی پول ویزیت پزشکان از 40 هزار تومان به 70 هزار تومان رسیده است. از بازرسی کل کشور و دیگر متولیان امر درخواست می‌شود به این معضلات وارد شوند و تسکینی برای آلام مردم باشند.

* 288508—0916: سال ها از بازسازی شهر آبادان می‌گذرد ولی هنوز بیمارستان جدیدی ساخته نشده است. در بیمارستان طالقانی شهر نیز پزشک متخصص به ندرت وجود دارد. از مسئولین شهر و استان درخواست رسیدگی داریم.

فدوی بعلت ضیق وقت و تشابه موضوع، هر دو عریضه را یکجا پاسخ داده و عرض می کند که مضایقه ای در بجریان انداختن عریضه های برادران ندارد لکن پیش از آن یادآوری چند نکته را تکلیف شرعی خود می داند:

1- کارگر شهرداری مستأصل است چون هفت ماه است حقوق نگرفته است.

در اینگونه موارد، نسخهء حجت الاسلام مهدی(عج) دانشمند تجویز می شود که در ارتباط با آوارگی زلزله زدگان کرمانشاه پس از شش ماه فرمود که دل اش برای حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) می سوزد که بیش از هزار و صد سال است که آواره است!

2- بیمارستان های این شهر به علت ازدحام اتباع عراقی، خدمات چندانی به مردم نمی‌کند.

در پیوند با این شکایت عرض می شود که بموجب فرمایشات نمایندهء محترم مقام معظم رهبری(ضپ) در مشهد، بوفالو علم الهدی، مجامعت زنان با برادران عراقی جایز است زیرا بوی کربلا می دهند! فلذا واجب عینی ست که گله و شکایت را متوقف کرده و از نظر جنسی هم به برادران معطر عراقی برسید.

بر این پایه ملاحظه می کنید که:

بیت

مشکلی نیست که آسان نشد

مرد باید که هراسان نشود!

و اینک باقی عریضه ها

* 0517—066: ماه رمضان رو به پایان است و همسرم که با ماشین مسافرکشی می‌کند شرمنده خانواده‌اش شده که با وجود فرا رسیدن ماه رمضان نتوانسته حتی یک کیلو گوشت برای سحرهای ماه رمضان بخرد. اگر همین خودروی فرسوده خراب شود آن زمان چه خواهد شد؟! آرمان‌های انقلاب این چیزی نبود که دولتمردان کنونی برای مردم رقم زده‌اند.

فدوی: مراتب در فاصلهء دو قیلوله، با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، که تازه از ورزش سنگین دوره کردن تسبیح، و نیز بازی با انگشت بیست و یکم مبارک، فارغ شده بودند، رسید. ايشان، بعدالتحیه و السلام، و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت، دستجمعی فرمودند: «اسسسب !!..» فدوی عرض کرد: «ببخشید؟» فرمودند: «”اسسسب” به تکرار “س”، ضمیمهء آروغ است و منظورمان این است که اسب حیوان نجیبی ست!..» باری- فدوی پس از اندکی تأمل – مراتب فوق را مجدداً به عرض رسانده استدعای تعیین تکلیف کرد؛ سرانجام فرمودند: «بسمه تعالی- چرا این برادر در رکاب ما به ضیافت افطاری کلیدالاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی نیامد،برخی نویسندگان و بازیگران که چهار دست و پا آمدند، خب شما هم می آمدید؛ اینکه دیگر تقصیر نظام نیست، برادر گرسنه!»

* 9975—0902: دولت بعد از 5 سال معطل کردن کشور به خاطر وعده‌های سرخرمن دروغگوهای دنیا، حال که نتیجه‌ای به دست نیامده چند نقطه از شهر تهران را برای تجمع مردم مشخص کرده تا مردم بروند و تخلیه بشوند. این کار برای ملت آب و نان نمی‌شود.

فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط در نرمش های قهرمانهء پی در پی، همه جایشان شدیداً درد می کرد، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم بعدالتحیه و السلام فرمودند که ملت چون دیگر آب و نان ندارد، فضولات هم ندارد که دفع کند، فلذا اختصاس جایی بدین منظور، به فتوای حضرت ما، جایز است، برادر 9975—0902!

* يک شهروند: دولتمردان مرتب مصاحبه می‌کنند و می‌گویند گرانی‌ها حالت حباب را دارد و برطرف می‌شود. بنویسید اگر کاری برای مردم نمی‌توانند بکنند حداقل به شعور ملت توهین نکنند.

فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ… لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، شعوری اگر در کار بود، کار به اینجا نمی کشید برادر شهروند.

* مقدم: در دوره آقای قالیباف در شهرداری تهران روزهای جمعه هر هفته یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از برگزاری نماز جمعه در مترو خدمات رایگان به نمازگزاران داده می‌شد ولی در مدیریت جدید ارائه این خدمات را منع کرده‌اند چرا؟

فدوی: مراتب با قید 72 فوریت، بمنظور اطلاع و اقدام لازم، در اوقات شرعی به مسؤلان مؤمن و معتقد که نسب شان با 5 واسطه به آل ساندیس سلام الله علیهم اجمعین می رسد،ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ قدری متغیر شده فرمودند آخر خر همیشه که خرما نمی ریند، برادر فدوی!.. خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر مقدم!

* يک شهروند: مغازه‌های عطاری قارچ‌گونه در سطح شهر رو به افزایش هستند و بدون داشتن مجوز داروی گیاهی برای مردم تجویز می‌کنند. در یک مورد مصرف نوعی «دمجوش لاغری» موجب نابودی کبد یکی از اقوام شده است. چرا وزارت بهداشت کاری نمی‌کند؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، رسید. بعدالتحیه و السلام و صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند: «هارمونی یا هماهنگی، حیوان نجیبی ست؛ یعنی می شود آیا که ما در جامعهء شکوهمند اسلامی مان،فی المثل استخاره، سر کتاب باز کردن، دعانویسی، رمالی، جن گیری و غیره داشته باشیم، اما دمجوش نداشته باشیم، برادر فدوی؟» خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر شهروند.

حرف حساب (مصور)

فدوی در این ستون، شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که حرف حساب، جواب ندارد!

فضولی فدوی: یعنی سیصد هزار کشته بدیم جاش آشغال بگیریم؟

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

13 جون المعذب سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی
www.hazl.com