مکتوبات «فدوی» 31 خرداد ماه 1398 ـ 21 ماه ژوئن 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

نفت چه ها نمی کند!

فدوی بسیار پیش از اینها، روزی دندان روی جگر گذاشته و داشت به فرازهائی از خاطرات مجتهدالزمان، ملاذ الانام، اعلیحضرت العظما، سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله شوکته، نگاه می کرد که در آن فرموده بود که یکی از فرماندهان با دمپائی آمده بود که «رد»ش کردم! (بنقل از حافظه). تازه طرف پاسدار و بسیجی و کلاً از عملهء بیت بوده، لکن مادر مرده ای را که در تصویر پیوست ملاحظه می کنید، نخست وزیر ژاپن است! …نفت چه ها نمی کند!

باری حال حاج آقا، مسئلتن: کسی نیست که ایشان را «رد» کند!؟

زیاده “ارزی” نیست

 

راز!

پنداری برادران از دست شان در رفته و راز مگوئی را، علیرغم میل باطنی، فاش فرموده اند!

قضیه راجع است به ماجرای برادر”نزار زکا” که روز 24 شهریور 1394 حماقت کرده و بدعوت معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری! برای شرکت در «همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعهء پایدار» به تهران رفته و، بعنوان پاداش، بمدت چهار سال در هتل پنج ستاره اوین، که به بسیاری از دانشگاهای معتبر جهان پهلو میزند زندانی بود. او گفته است:

«زندان اوین یکی از مخوف ‌ترین زندان‌های جهان است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را توصیف کرد و من 3 سال و 8 ماه و 25 روز در این زندان ماندم… ایرانی‌ها در یک سال اول زندان، همهء انواع شکنجه را بر علیه من به کار بردند ولی از آن به بعد شکنجه‌ها محدود به شکنجه‌روحی بود».

و برای جوری جنس:

* او احتمال سفر دوباره به ایران را به طور کامل رد کرد و گفت حاضر نیست از آسمان ایران نیز بگذرد! او در این باره گفت: «مقامات ایرانی از من پرسیدند اگر بار دیگر به ایران دعوت شوم آیا به این کشور خواهم رفت؟ من در پاسخ به آنها گفتم از لحظه‌ای که از ایران خارج می‌شوم، قبل از آنکه سوار هر هواپیمایی به مقصد هر کشوری شوم، ابتدا اطمینان حاصل خواهم کرد که از آسمان ایران نگذرد. من دیگر به ایران نمی‌روم و نمی‌خواهم این کشور را [دوباره] ببینم. آنچه در 3 سال گذشته بر سر من آمد را نمی‌توان برای هیچ انسان دیگری آرزو کرد.»!/العربیه

و اما:

* دادستان کل ایران نزار زکا را تهدید کرد: فیلم و مصاحبه‌هایش را منتشر می‌کنیم! / voa
و در یک توضیح زائد:
* محمد(ص) جعفر(ع) منتظری، دادستان کل ایران، با «ناجوانمردانه» توصیف کردن سخنان نزار زکا دربارهء دوران بازداشت اش در ایران، تهدید کرد که در صورت ادامه این سخنان، قوهء قضاییهء جمهوری اسلامی «مصاحبه ‌هایی» ‌که با او انجام شده است را منتشر خواهد کر.!

و اما راز مذکور از این قرار است که برادران، برای احتراز از عواقب، معمولاً زندانی را به بهانه هائی چون ایست قلبی (سعیدی سیرجانی)، و صرف واجبی، و در بهترین حالت قهوی قجر، مدعی را سر به نیست می فرمایند تا پس از استخلاص ناگزیر به تکذیب افشاگری های زندانی نشوند!

لکن آنچه که پهلوان پنبهء مذکور نمی داند آن است که کسی نمی تواند که آیت الله چوپان دروغگو را، باور کند؛ حتا اگر بفرض محال، راست بگوید!

تفاهم

فدوی اغلب از برخوردهای طرفین متخاصم (ملت و حاکمیت- م) دور از جان شما، کیف می کند! فدوی بخیل نیست و این لذت بادآورده را با خوانندگان محترم ضدانقلاب خود نيز، بشرح زیر تقسیم می کند:

* علی مطهری: حادثه‌ای شبیه زندان کهریزک اتفاق افتاده. /انصاف- تیتر
و در ادامهء خبر حیرت اثر:
* علی مطهری با اشاره به قتل یک زندانی در زندان فشافویه می‌گوید: زندانی سیاسی را نباید در بند تبهکاران، دزدان و قاتلان و قاچاقچیان قرار دهند تا چنین اتفاقی بیفتد. گاهی برای تنبیه متهمان سیاسی این کار را می کنند که کار بسیار بدی است و در واقع شبیه اقدامی است که در کهریزک انجام شده و بچه‌های جوان را در سال ۸۸ به زندان کهریزک که جای لات ها و قاچاقچیان بود منتقل کردند که آسیب های جدی دیدند.

نتیجهء سیاسی- عبادی: بزرگوار با زندان و زندانی سیاسی مشکلی ندارد؛ فقط سوا کنند که زندانیان سیاسی یک وقت سایر زندانیان را از خواب بیدار نکنند!

خب این از حاکمیت گرامی؛ و اما ملت ورجاوند هم وقتی می خواهد دورخیز وانقلاب کند می گوید:

* یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه!
که سند مصور منگوله دارش را نیز در پی ملاحظه می کنید.
و اما نتیجهء سیاسی- عبادی: ملت ورجاوند با اصل اختلاس که ناشی از اصل ولایت فقیه است مشکلی ندارد، فقط با تعداد آن مسأله دارد!

چنین است که طرفین متخاصم (ملت و حاکمیت- م)، بپای هم پیر می شوند!

قدم نو رسیده….

اگر از فدوی منتظرالظهور می شنوید و البته پیش خودمان نیز بماند،عرض می کند  که حضرات آیات عظام و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان،اعم از معمم و مکلا، ضاعف الله اموالهم اجمعین، یک دفینه ای، چیزی درعتبات عالیات کانادا(ع- س- ص- عج) دارند! وگر نه چگونه است که  از نوه و نتیجه حضرت امام(ل)  گرفته تا همین رامبد جوان خودمان، جامه داران در کانادای معلی مجاور می شوند، و حتا بارشان را نیز آنجا به زمین کفار و زنادقه زمین می گذارند!؛  اینهم سند منگوله دار فقره اخیر:

خراسان نوشت: احتمالاً در شبکه‌های اجتماعی عکس یا خبری از رامبد جوان و نگار جواهریان درباره سفرشان به کانادا خوانده‌اید. سفری که در ابتدا گفته شد برای اکران فیلم «قانون مورفی» در تورنتو بوده و در روزهای گذشته هم عکس‌هایی از این اکران منتشر شده اما به گمان غالب کاربران شبکه‌های اجتماعی، تنها برای یک مراسم اکران سینمایی نیست. ظاهراً هدف اصلی، تولد فرزند رامبد جوان و نگار جواهریان در کاناداست تا بتواند شهروند این کشور باشد

و اما برخی محاسبات ارزی:

* برای فهمیدن این موضوع، با یکی از مؤسسات مهاجرتی مشهور تماس گرفتیم و درباره هزینه‌های معمول تولد فرزند در شهر «تورنتو» (شهر محل سکونت رامبد) پرسیدیم. اولین هزینه، حق مشاوره مؤسسه است که به دلار دریافت می‌شود؛ پنج هزار دلار کانادا، چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان. هر بلیت اکونومی پرواز تهران – تورنتو و برعکس، بین 12 تا 60 میلیون تومان است که ما میانگین آن را 25 میلیون تومان در نظر گرفتیم. بلیت‌های بیزنس و فرست کلاس هم هست که طبعاً گران‌ترند. بنابراین چهار بلیت پرواز برای رفت و برگشت دو نفر، به طور میانگین 100 میلیون تومان آب می‌خورد. طبق اعلام این مؤسسه مهاجرتی، هزینه تولد فرزند در تورنتو بین 12 تا 15 هزار دلار کاناداست که حدود 120 تا 150 میلیون تومان می‌شود. با توجه به زمان ضبط «خندوانه» و برگزاری نمایشگاه کتاب و همچنین مدت زمان اقامت لازم رامبد و نگار پس از تولد فرزندشان در کانادا، می‌توان نتیجه گرفت آن‌ها حداقل سه ماه در تورنتو اقامت دارند. هزینه سه ماه اقامت در یک آپارتمان معمولی مبله در این شهر، به طور میانگین ماهی سه هزار دلار کاناداست که در مجموع 9 هزار دلار یعنی 90 میلیون تومان می‌شود. هزینه خوردوخوراک و حمل‌ونقل یک خانواده دونفره با فرزند در این شهر، ماهی چهار هزار دلار کاناداست؛ با احتساب یک زندگی عادی، نه ولخرج و نه صرفه‌جویانه. بنابراین سه ماه اقامت در این شهر برای رامبد 120 میلیون تومان هزینه دارد. خلاصه آن که تولد فرزند این سینماگر در کانادا، برای رامبد در مجموع بین 480 تا 510 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. البته ذکر این نکته ضروری است که هزینه‌های بیمارستانی بدون بیمه در این شهر بالاست و در صورتی که به هر دلیلی اقامت بیش از حد معمول لازم باشد، طبعاً به طور چشمگیری هزینه‌ها بیشتر می‌شود. شبکه‌های اجتماعی علیه سفر رامبد سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا، موج واکنش‌های منفی را در شبکه‌های اجتماعی به سوی مجری «خندوانه» روانه کرده است. از عموم واکنش‌ها این‌طور برمی‌آید که تصمیم رامبد برای تولد فرزندش در کشوری غیر از ایران، تصویری را که او از خود به عنوان یک شخصیت دوستدار ایران در ذهن مردم به وجود آورده، مخدوش کرده است./خبرآنلاین

و نیز فرازی از یک نقد خداپسندانه، برای جوری جنس!:

پرویز پرستویی در واکنش به انتقادات از سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت: «امروز این عکس دست به دست داره تو دنیای مجازی میچرخه و هرکسی هرجور که دلش میخواد تفسیر و قضاوت میکنه از صداوسیمایی که رامبد جوان سالهاست خودش را هزینه کرده گرفته، تا اون دسته مردمی که از صبح تا شب کارشون سرک کشیدن تو زندگی خصوصی آدم هاست.حالا میخواد هنرمند باشه میخواد ورزشکار و ….باشه. چرا تو این شرایط رعایت اون مادر جوانی رو نمی کنید که هر آن ممکنه فارغ بشه؟ اصلا فکر کنید این زوج منافق، اسرائیلی،هر اسمی که شما دلتون میخواد روش بگذارید. ولی مهم اینه که یه مادری ماه هاست داره با خودش سختی میکشه و سیری رو طی میکنه که ته‌اش فارغ شدن و به دنیا آمدن طفلی است که نه اختلاس کرده، نه اصلاح طلبه، نه اصول گراست. نه آقازاده است و نه…. بلکه یه طفل معصومی است که میخواد چشم بر این جهان باز کنه. تو رو خدا رحم داشته باشید. چرا اینجوری شدیم؟» / انصاف

دیگر باقی بقایت!…

 

آکادمی چفیه مالی 30 /Academy award

هر آنکه بیخبر از فن خایه مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

فدوی شدیداً مباهی ست که امروز، مؤمنینی که در سی امین جلسه ء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشان sir در انگلستان است، نائل شده اند را، بشرح زیر معرفی کند، تا بعون الله به برخورداری ازمزایای شرعی آن مفتخر، وبه الطاف خفیهء مقام معظم رهبری(ضپ) (2) مُستظهر باشند:

* طائب، رئیس شورای مرکزی قرارگاه عما: امروز برای رهبر معظم انقلاب دولت و قدرتی بوجود آمده که آمریکا ابرقدرتِ دنیا، توسط نخست وزیر ژاپن به عنوان مهمترین کشور صنعتی جهان نامه‌ای را برای ایشان می‌فرستد، اما وقتی نامه را روی میز می‌گذارد به یک باره هیبت علوی و صولت نبوی را می‌بیند، آرام نامه را زیر میز می‌گذارد و عکس آن نیز در همه‌ی دنیا پخش می‌شود. رفتاری که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن داشتند، الهام گرفته از خداوند بود، چون هیچ مشاوری نمی‌توانست بگوید در پس پرده‌ی این نامه چه توطئه‌هایی نهفته است. اگر نامه‌ای که همراه نخست وزیر ژاپن بود، باز می‌شد، توطئه‌ها بر سر ما می‌ریخت. نگرفتن این نامه، توطئه‌ی انهدام کشتی‌های نفتکش را بر ملا کرد؛ توطئه‌های دیگر نیز به تدریج برملا می‌شود./ ایرنا

* رئیسی، رئیس قوه قضاییه: مفسری بهتر از رهبر انقلاب برای روایت جهانی از امام خمینی وجود ندارد … برای تبیین و شناخت دقیق خط امام(ره) به‌عنوان یک حقیقت قطعی، مفسری بهتر و برتر از شخص رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) که بتواند روایت از امام(ره) را جهانی سازد، وجود ندارد. /تسنیم

* فرخی و نوربخش: خداوند متعال را شاکریم که نعمت ولایت فقیه را به ملت ایران ارزانی داشت. حضرت امام خامنه‌ای در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن، اوج صلابت و اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران را به جهان نشان دادند. سخنان معظم‌له مرزهای جغرافیایی را درنوردید و باعث شور و نشاط نه تنها ملت ایران، بلکه همه حق‌جویان جهان شد!

* 7097—0921: مادام که سایه پربرکت رهبر معظم انقلاب و بصیرت و روحیهء انقلابی مردم پشتیبان ولی فقیه را در جامعه داریم نه جنگ و نه فتنه هیچ کدام کوچک‌ترین گزندی به نظام اسلامی وارد نخواهد کرد بلکه موجب حذف خود فتنه‌انگیزان خواهد شد.

* نوروزی- اسدآباد : به عنوان یک جانباز شیمیایی اندک رمقی که در بدن دارم را حاضرم نثار رهبر عزیزم بنمایم اگر مرا لایق بدانند. صلابت و اقتداری که در برابر استکبار جهانی بروز دادند مایه عزت و سرافرازی همه ما بود.

* علیمردانی: جواب شجاعانه و حکیمانه رهبر شجاع و حکیم انقلاب به پیام فرستاده ژاپنی رئیس‌جمهور آمریکا تحقق همان وعده داده شده حضرت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بود که فرموده بودند ما آمریکا را زیرپا می‌گذاریم. امیدواریم دولتمردان ما به‌ویژه آقای رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کشورمان از این شجاعت درس بگیرند و منافع ملی کشور را پیش ببرند.

* 0700—0901: امام خمینی(ره) با نامه به گورباچف زنگ پایان کمونیسم را نواخت و امام خامنه‌ای هم با پاسخ ندادن و بی‌اعتنایی به ترامپ، زنگ پایان هژمونی ابرقدرت پوشالی آمریکا را به صدا درآوردند.

* 6406—0912: تحریم‌ها آن گونه که آمریکایی‌ها می‌خواستند و برنامه‌ریزی کرده بودند جواب نداد. عربده‌ کشی‌های تحریم‌گران نیز به جایی نرسید. اینکه با واسطه قراردادن این و آن دنبال مذاکره هستند دلیل بر آن است که در موضع ضعف قرار گرفته‌اند. نقش برآب شدن توطئه‌های آمریکا را مدیون هوشیاری مردم و مدیریت حکیمانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب هستیم.

* یک شهروند: کسانی که مدعی بلد بودن زبان دنیا هستند از رهبر حسینی‌مان یاد بگیرند وقتی یک بچه گستاخ یعنی وزیر خارجه آلمان از غرب آمد او را به حضور نپذیرفتند ولی نخست‌وزیر ژاپن وقتی آمد او را پذیرفتند تا دنیا درس بگیرد.

* میرشمسی- گلستان: سپاه پاسداران، سپر برای انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و سرباز ولایت فقیه در دفاع از مظلومان جهان است. سپاه عزیز! احمق‌هایی که تو را تروریست خواندند، خود مروج تروریست‌اند و بویی از انسانیت نبرده‌اند. آنها چشم دیدن این همه موفقیت سپاه را ندارند.

* 4108—0913: اگر برخی از مسئولان کشورمان به اندازه یک صدم سیدحسن نصرالله به توصیه‌های رهبری عمل می‌کردند وضع اقتصادی و فرهنگی کشورمان به مراتب بهتر از این بود که می‌بینیم

* راضی ـ تبریز: ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار اینجانب از جانبازان و فرماندهان جنگ جهاد‌سازندگی در پاسخگویی به یاوه‌گویی‌های شیطان بزرگ و ابر تروریسم، آمادگی خود را برای پوشیدن لباس سبز و مقدس پاسداری افتخاری و انجام وظیفه تحت فرماندهی معظم کل‌قوا و فرمانده کل‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌دارم.

* 2274—0921: پیشنهاد می‌شود فدراسیون کشتی از آقای المار نورعلی‌یف، کشتی‌گیر اوکراینی، با پیراهن منقش به تصویر حضرت آقا بر سکوی قهرمانی رفت، با ارسال هدیه مناسبی تقدیر کند.

* علم: اگر چنین رهبری نداشتیم چه می‌شد؟ اگر چنین رهبری در آن روز مدینه بود امروز قبرستان بقیع ویرانه نبود! / انتخاب

تکملهء فدوی: و مشهد مقدس هم تایلند ام القراء نمی شد!

فارغ التحصیلان ممتاز این دوره

 

یادآوری این نکتهء باریکتر از مو(3) نیز خالی از ضرر نیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان در لیست بالا نیامده آن بوده است که آنان، بعضی امتیازات لازم دربرخی مراحل سرنوشت ساز،بویژه “مالش قهرمانانه”(4) را، مع الاسف نیاورده اند؛ لکن آکادمی،حق بقول عوام appeal را برای این دسته از مؤمنین، محفوظ می دارد.

والله الموفق والمعین

 

پی نوشتها 1

1- چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

2- (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست

3- بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر پر کلاغی) باشد- م

4- حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

5- بموجب تبصرهء 3 ماده 35 آئین نامهء مصوب بیت، هیئت داوران آکادمی چفیه مالی، هر چهل سال یکبار،به حُکم قناری انتخاب، و پس از توشیح مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ،اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله پُرستاته،به قیلوله مشغول می شوند. ذیلاً تصویر زمان جوانی هیئت داوران آکادمی منتخب بیت را ملاحظه می فرمایید. و من الله التوفیق

مذاکرات سياسی

 

ه پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

19 ژوئن المربع سنه 2019

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://hazl.com