مکتوبات «فدوی»24 اسفند ماه 1397 ـ 15 ماه مارس 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

من برای نبرد با تاریکی، شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

نسرين ستوده شانس آورده!

       خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه بدارد که اعتماد به نفس حضرات آیاتداً که مثال زدنی ست! تازه ترین سند این مدعا، حکم ظالمانه ی نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق پایمال شده ی بشر بشرح زیر است:

       * رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل دادگستری دوشنبه 20 اسفند (11 فوریه) به دویچه‌وله گفت  نسرین ستوده به 38 سال زندان محکوم شده است. آقای خندان درباره جزئیات حکم همسرش گفت: «حکم نسرین در زندان به او ابلاغ شد. او در مجموع به 38 سال زندان با 148 ضربه شلاق محکوم شده که 5 سال زندان آن بابت پرونده‌ی اول و 33 سال زندان با 148 ضربه شلاق، بابت پرونده‌ی دوم اوست.

       فدوی همینطور ارّه به ماتحت مانده است که خانه ای که از پای بست شدیداً  ویران، و رژیمی که شمارهء معکوس سقوط  آن، بحمدالله والمنة، دیرست که آغاز شده است،چگونه به فردائی که دیگر ندارد، امیدوار و بانوئی را بجرم هیچ، به 38 سال زندان محکوم می کند؟ و افزون بر این، فرمول و محاسبه ای که عمر این دوالپا را 38 سال دیگر تمدید کرده از چه قرار است؟ باز قاصم الجبارین، ابوی برادر قاضی محمد (ص) مقیسه، را با روح پرفتوح حضرت امام(ل) در حضیض دوزخ محشور بدارد که دستکم نسرین ستوده را از رونویسی 38 جلد از مهملات حضرات آیات عظام و حجج اسلام  و از آن میان اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، لعنة الله علیهم اجمعین، معاف فرمود.(1)

       و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار در پیوند با این جسُتار و در این روزگار کجرفتار چنین روایت کرده اند که  این حکم غیر انسانی در حالی صادر شده است که حضرت آقا (ضپ)(2) که گوئی در خدعه بازی، گوی سبقت از حضرت امام(ل) (3) ربوده است، پیش از این، آیه ی بی بنچاقی بشرح زیر نازل فرموده است:

       * خامنه‌ای: هر کس ادعا کند به دلیل انتقاد به حکومت تحت فشار قرار گرفته، دروغ می‌گوید!/ دویچه وله

       حال بفرمایید کی دروغ می گوید؟!..

       زیاده “ارزی” نیست

       13 مارچ 019

 

پی نوشت

(1) ابوالفضل قدیانی به سه سال زندان و رونویسی از سه کتاب محکوم شد./ایران اینترنشنال

(2) ضپ: مسُتخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پُرستاته است!

(3) ل: ایضاً مسُتخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف لعنة الله علیه است!

شیر بی یال و دُم…

فدوی، در مرور خبرهای دارالخُرافه، به خبر حیرت اثری در کلیپی که در پی می آید رسید که در آن برادر، کلب آستان علی(ع)، حداد عادل، داشت شیهه کشان می فرمود:

* جوان‌ها باید بدانند حرف‌هایی که راجع به آزادی در دوران قبل انقلاب زده می‌شود، دروغ است. متاسفانه ایران پیش از انقلاب برای آمریکا و غرب یک گاو شیرده بود اما بعد انقلاب به یک شیر قدرتمند تبدیل شده است»!

 

این لینک را ببینید

https://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fmanototv%2Fvideos%2F1269265633214424%2F&display=popup&ref=plugin&src=video

 

برادر کلب آستان علی(ع)! مسئلتن!: حال به جوانان بفرمایید که گاو انقلاب شکوهمند اسلامی شما، چرا نه گوشت دارد و نه شیر!؟ ..بهر روی بقول عوام don’t worry!:

بیت

“چو عَرّت خوب و تیزت آزموده ست “،
سوادت هم اگر کم بود، بوده ست!

زیاده “ارزی” نیست.

داستان دنباله دار

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه به موضوع تکراری زیر برخورد:

*باشگاه خبرنگاران جوان ایران روز سه‌شنبه به نقل از فرمانده پلیس پایتخت خبر داد که گرداندن سگ‌ها و آوردن آنها به معابر عمومی در تهران ممنوع شد. این خبر ده روز پس از آن اعلام می‌شود که به حکم رئیس حوزه قضایی لواسانات گرداندن سگ‌ها در پارک‌های این منطقه از تهران ممنوع اعلام شد. حال حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، در مورد آوردن سگ‌ها به مکان‌های عمومی هشدار داده و گفت که «با متخلفان برخورد جدی خواهد شد». به گفتهء این مقام پلیس، حمل سگ در داخل خودروی شخصی نیز ممنوع است./رادیو فردا

این خبر حیرت اثر، البته از سوی پیاده نظام بیت در کیهان دارالخرافه نیز نخست مورد اعتراض و سپس مورد استقبال واقع شده است:

* هاشمیان: از ساکنین شمال شهر تهران هستم. روز جمعه به اتفاق خانواده به پارک قیطریه رفتیم. در این 2 ساعتی که در پارک بودیم از مزاحمت‌های افراد سگ به دست و صدای واق واق این سگ‌ها عذاب کشیدیم. صحبت بنده با مسئولان شهرداری است آیا اجازه می‌دهند بنده یک گوسفند که حلال گوشت است و مزاحمتی هم برای کسی ندارد با خودم به پارک ببرم؟ بنویسید مماشات تا کی و چقدر؟

* 3152—021: ممنوعیت سگ‌گردانی در شهر توسط نیروی انتظامی قابل تقدیر است. امیدوارم با جدیت دنبال شود تا هنجارشکنان اجتماعی محیط جامعه را به فرهنگ و سبک زندگی غربی آلوده نکنند و از سویی دیگر جامعه‌ای به دور از بیماری‌های ناشی از حیوانات به خصوص برای فرزندان خردسالمان داشته باشیم.

 

این خبرالبته مسبوق به سوابق درخشان تری بشرح زیرنیز هست:

* جریمه رانندگی با سگ؛ 20 هزار تومان!

* سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی از برخورد پلیس با کشف حجاب و حمل سگ در خودرو ها خبر داده است./ 24 اردیبهشت 1391

 

اری فدوی اما هنوز و همچنان بر این باور است که :

بیت

گر حکم شوند که مست گیرند

در شهر هر آنکه هست گیرند

تا نظر خوانندگان محترم ضدانقلاب چه باشد؟!

12 مارچ 019

 

نگران

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه به تیتر نگران کننده ی زیر برخورد:

* امام جمعه اصفهان: اگر کنترل قیمت‌ها از دست دولت خارج شده بگویند تا ما دعا کنیم./ایسنا

* چرا نگران کننده؟..والله برادر امام جمعه، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ…. حال که ضدانقلاب خوابست عرض می کند که قراردادی که بمنظور کاهش بلایای طبیعی با حوزه های علمیه منعقد شد، نتیجه ی عکس داد، ببخشید!

خود زنی!

فدوی می پندارد که تنها جائی که عبارت نامأنوس “زن علیه زن” معنا، مفهوم و مصداق پیدا می کند، جامعهء شکوهمند اسلامی ست. برخی نمونه ها را، بویژه مواضع خصمانهء نمایندگان زن حکومت در مجلس بیت علیه زنان را فدوی پیش از اینها ارائه کرده است و از آن میان:

* لاله افتخاری. در گفت‌وگو با شبکه چند رسانه‌ای آرمان: «ورود خانم‌ها به ورزشگاه‌ها یک نسخه نامناسبی‌است و اشتهای کاذبی است، و آدرس اشتباهی است که دارد دشمن برای ما می‌پیچد. مطالبه اصلی می‌توانم بگویم 999 در هزار مردم ما، اگر نگویم بیشتر، این نیست». علی‌رغم آنکه نماینده‌ای مثل کمال‌الدین پورموذن در صحن علنی مجلس ورود به باشگاه‌ها را از حقوق مسلم زنان می‌داند اما فراکسیون زنان مشخصاً ‌می‌گوید که اعتقادی به حضور زنان در ورزشگاه‌ها ندارد. یا مسئله اسیدپاشی به صورت زنان در اصفهان که علی‌رغم تجمع مردم مقابل مجلس با سکوتی پارلمانی مواجه می‌شود./رادیو فردا

باری فدوی، اینک، تازه ترین نمونه اما توسط اُمّت مؤنث را نیز برای جوری جنس پیوست می کند تا رستگار شود!:

* کاربران موسوم به ارزشی و حزب‌اللهی در شبکه‌های اجتماعی، با اعتراض شدید به افزایش احتمالی حداقل سن ازدواج دختران به 16 سال، خواستار حفظ قانون کنونی شده‌اند که در آن حداقل سن ازدواج دختران 13 سال است و دختران زیر 13 سال هم می‌توانند با اجازه دادگاه ازدواج کنند. /دماوند

این هم سند مصور و منگوله دارش:

 

زیاده ضدیتی نیست!..

 

* امام جمعهء موقت اصفهان: ماشین حریم خصوصی است که سر زن در آن برهنه باشد؟ غلط کردید که حریم خصوصی است. دانشگاه ها باید به دختران محجبه نمره بدهند./انتخاب

* فرمانده سپاه پاسداران: انقلاب جمعیت فقیر ایران را از 50 درصد به 10 درصد کاهش داد. /العربیه

*9087—0901: هیچ بعید نیست افزایش قیمت مایحتاج روزمره مردم ساختگی و به منظور تحت فشار قرار دادن اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب لوایح چهارگانه FATFباشد.
* تیک: سید احمد خاتمی: ولی فقیه جانشین امام زمان است/ روح بیانیه رهبری، همان کلام امام علی است/ کارنامه نظام درخشان و ایران اسلامی گلستان است/ بدحجابی و شل‌حجابی توطئه دشمن است/ اندلس با فحشا و گناه از اسلام خارج شد/ مردم تا کی بشنوند در فلان اجتماع رقصیده اند؟

* بازدید رهبر انقلاب در دیدار مداحان: ملت ایران قوی‌تر از 40 سال قبل و دشمنان آن ضعیف ‌تر شده‌‌اند!/ تابناک- تیتر

* محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه تهران، در خطبه‌های نماز جمعه تهران ادامه فعالیت پیام‌رسان تلگرام را «موجب سلطه اجانب» دانست و گفت که «طبق صحبت صریح قرآن حرام بین است.» /فیس

* سردار محمدعلی جعفری / فرمانده سپاه: انقلاب امروز فرانسه برگرفته از انقلاب اسلامی است / در تلاشیم جامعه و دستگاه‌های نظام اسلامی شوند / همه مردم چشمشان به رهبری است که چه فرمان و دستوری می‌فرمایند/آفتاب

* حجت الاسلام کاظم صدیقی: اگر ما خون دادیم برای شکم خون نداده‌ایم مردم با شکم گرسنه در 22 بهمن شرکت کردند و نشان دادند بصیرت و دقت بالایی دارند. /«انتخاب»

طنز تصویری

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

12 مارچ المکرم سنه ی2019 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com