مکتوبات «فدوی»25 مهر ماه 1399 ـ 16 ماه اکتبر 2020

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی  :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

اختلاف فتاوی

          فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه دریافت که بابت چگونگی ماسک  ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م)، و رابطهء آن با ریش مبارک، بین علمای خودی و نخودی، شدیداً اختلاف افتاده است و از آن میان:

          * بلوا و فحاشی میان دولت و مجلس بر سر ماسک روحانی!

          و در توضیح بیشتر:

          * علیرضا معزی، معاون اطلاع رسانی دفتر حسن روحانی، علی اصغر عنابستانی، نمایندۀ سبزوار در مجلس شورای اسلامی، را “دهن دریده” و “فرومایه” خواند، زیرا، نامبرده به شکل ماسک رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسن روحانی، و دغدغۀ وی برای حفظ خط ریش خود ایراد گرفته آن هم در وضعیتی که مردم به گفتۀ نمایندۀ سبزوار درمانده و گرسنه اند. / رادیو فرانسه – گویا

 

باری، فدوی خودش می داند که اختلاف بین علما، ایدهم الله تعالی، از مبانی تحکیم شرع انور است، لکن از آنجا که مقام معظم رهبری (ضپ) بعنوان فصل الخطاب،در این باب هنوز ساکت است، و فدوی منتظرالظهور خوف آن دارد که این ماجرا محل سوء استفادهء بهینهء معاندین و زنادقه واقع شود، فلذا ماسک زیر را که قابلیت پوشاندن ریش کلیهء حضرات آیات و از آن میان کلیدالاسلام روحانی را داراست، بعنوان ختم کلام، عرضه میکند:

زیاده ماسکی نیست

14 اکتبر 020 سانفرانسیسکو

 

تبدیل به احسن!

بگزارش آن عزیز از دست رفته در “صدای پای آب”:

* بند رختي پيدا بود، سينه بندي بي تاب!…

امروزه اما بگزارش مصورِ فدوی منتظرالظهور:

* بند رختي پيدا بود، ماسک هائی بي تاب!…

زیاده ویروسی نیست!

 

شهید

فدوی ضمن بررسی اخبار فرامرزی، با یکی از مدافعان حرم در هند آشنا شد!

فدوی منتظرالظهور بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز بقول معروف، لذت اش را ببرند:

* مردی هندی که از ستایشگران ترامپ بود، چهار روز برای بهبودی رئیس جمهور آمریکا از کووید 19 روزه گرفت. این مرد 32 ساله بر اثر ایست قلبی در بیمارستان درگذشت(1).

زیاده مدافعی نیست.

13 اکتبر 020 سانفرانسیسکو

________________________________

1. ادامهء خبر: بوسا کریشنا راجو از بیماری رئیس جمهور آمریکا چنان غصه‌دار شد که برای بهبود او چهار روز تمام روزه خشک و کامل گرفت و شب و روز برای تندرستی ترامپ دعا کرد و تنها موقعی آب و غذا به دهان گذاشت که از بهبودی رئیس جمهور آمریکا مطمئن شد.

 

پدیده

فدوی، تا آنجا که بیاد می آورد، «پشت بام» جز برای “ویلون زن روی بام”، عددی نبوده و کسی اساساً یادش نمی افتاده است! تا اینکه با “تهدیدات” خداوند متعال و ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا(عج) و نایب برحق اش، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، دامت تخریباته، پشت بام هم سرانجام دارای شأن و اعتباری شد و ملت جان و مال باخته،که بعلت افزایش درآمد و ارتقاء رفاه خانه و کاشانهء خود را ازدست داده اند، رو به اجارهء پشت بام ها آوردند! شما هم ملاحظه کنید:

* آفتاب‌‌نیوز:در روزهای ابتدایی تیرماه، فرشید پورحاجت، دبیر کانون انبوه‌ سازان مسکن، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ایجاد پدیدهء “پشت‌بام خوابی” و اجارهء پشت ‌بام منازل برای شب ‌خوابی از سوی کارگران و اقشار کم‌درآمد، گفت: اینکه شخص به وضعیتی برسد که، به دلیل نداشتن مسکن مناسب، برای خوابیدن در پشت ‌بام خانهء شخص دیگر هزینه پرداخت کند، یک فکاهی دردناک اما از بدیهیات حوزه مسکن کشور است./ خبربان

لکن یکوقت تصور نفرمایید که پشت بام همواره درغم استیصال مردم شرکت داشته و در شادی های ایشان شریک نبوده است، خیر چنین نیست که عجالتاً بعنوان مستوره، شرکت پشت بام درعروسی شهروندان را ذکر میکند

* عروسی روی پشت بام در ایران در دوران کرونا بدون مهمان. / گویا

یک مورد” ستون خوابی” نیز دیده شده که در مجال آتی بدان اشاره خواهد شد.

زیاده پدیده ای نیست.

گاوبانگی در اسلام

خواهشمند است به لیست بالا بلند محرومیت های خداپسندانهء زنان در جامعهء شکوهمند اسلامی، مورد تازهء زیر را هم علاوه بفرمایید تا رستگار شوید:

* ممنوعیت ورود زنان به مناطق چهارگانهء محیط‌ زیست همزمان با فصل جفتگیری گوزن‌ها! /کیهان لندن

و اما در پیوند با حل این معضل شرعی، یک مقام نسبتاً آگاه بیت که نخواست نامش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود به فدوی گفت که نمایندهء آتش به اختیاری به محل سکونت گوزن‌های قرمز گسیل داشته تا با آن گوزن های نابکار مذاکره و آنها را از جفت گیری منصرف نمایند! و من الله التوفیق.

 

بکجا چنین شتابان؟!

فدوی در مرور خبرهای درونمرزی ملتفت شد که:

* در پی تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران محمد جواد ظریف به چین شتافت./ العربیه

واقعیت این است که وزیر خارجهء بیت، شوربختانه دراین باب چیزی به فدوی نگفت و رفت! وگرنه خدمت با سعادت شان عرض می کرد که آخر شما چرا زحمت کشیدید، برادر محمد(ص) جواد(ع)؟، خب می گفتید تا یکی از برادران مؤمن و معتقد چینی، خدمت برسد، همگی شکل هم اند و توفیری ندارند!

 

طنز تصویری

 

در بلاد کفر و زندقه اتفاق افتاد!

فدوی در مرور خبرهای فرامرزی، به خبر شگفت انگیز زیر با این تیتر رسید:

* دوست با مرام میلیون‌ها دلار را قسمت کرد./ یورو نیوز

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* مردی از اهالی ایالت ویسکانسین آمریکا بر اساس قولی که سی سال پیش به دوست اش داده بود، میلیون‌ها دلار به او داد. این مرد که تام کوک نام دارد با دوست اش به نام جوزف فینی، در سال 1992 دست یکدیگر را فشرده و به هم قول داده بودند که اگر هر کدام شان در بخت‌آزمایی برنده شد، پول خود را با دیگری قسمت کند. یک ماه پیش در شهر منومنی این اتفاق افتاد و بلیط معروف «پاور بال»، که در دست تام بود، برنده اعلام شد. احتمال برنده شدن در این قمار یک در 292 میلیون بوده است.

…و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، در پیوند با این جُستار، چنین روایت کرده اند که:

 

زیاده عرضی نیست.

کرونای طبقاتی!

خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه بدارد که فدوی در مرور خبرهای کرونائی امروز، ملتفت شد که برادر کرونا هم طاقت نیاورده و طبقاتی شده است! دو محصول برای جاخالی دادن به کرونا ویژهء مستضعفین و مستکبرین را در پی ملاحظه میکنید:

* کت ضد کرونا هم وارد بازار شد. هر یک از این کت‌ها حاوی حدود 11 کیلومتر رشته مسی در رنگ‌های مختلف است که در سه لایه بیرونی کت بافته شده و بقیه لایه‌های این کت هم از پشم است. «استیو تیدبال» موسس شرکت «Vollebak» به خبرنگاران گفت: این کت که بیشتر از رشته‌های فلزی ساخته شده حاوی 65 درصد مس است. به گفتهء او، هر یک از این کت‌ها حاوی حدود 11 کیلومتر رشته مسی در رنگ‌های مختلف است که در سه لایه بیرونی کت بافته شده و بقیه لایه‌های این کت هم از پشم است. / تیک

 

و این هم پوشش محافظتی بانوئی در کوبا:

 

زیاده طرحی نیست.

از عواقب عروسی!

فدوی، در برخی خبرها، می بیند که ملت ورجاوند هنوز درگیر مسائل پیش پا افتاده هستند؛ به این تیتر خبری بنقل از دویچه وله نگاه کنید:

* 200 نفر در دو مراسم عروسی گلستان کرونا گرفتند./ دویچه وله

فدوی چه عرض کند؟ از قدیم هم فرموده اند که خود کرده را تدبیر نیست؛ خب می خواستند کرونا را دعوت نکنند!

اخطار

فدوی در مرور خبرهای فرامرزی، به تیتر ترسناک زیر رسید:

* قیس الخزعلی تهدید کرد عراق را به آشوب بکشد!

و در ادامهء خبر وحشت اثر:

* قیس الخزعلی، رهبر پیکارجویان مسلح عصائب اهل الحق عراق، در واکنش به بازداشت تعدادی از عناصر حشد الشعبی از سوی دولت این کشور، با تاکید بر اینکه تصمیم بازداشت نیروهای حشد الشعبی از سوی عراق صادر نشده، تهدید کرد عراق را به آشوب می‌کشد./ العربیه

والله فدوی که وقت ندارد؛ فلذا در پاسخ، همینطور سرپائی عرض میکند که:

مصرع

“دیر آمدی ای نگار سرمست”!

مراد فدوی آن است که، بقول عوام، “ALREADY” انجام وظیفه شده است و، به اهتمام شیخ الرئیس حضرت آقا و توابع، از عراق، “رمقی به سعی ساقی مانده است”، برادر الخزعلی!

فدوی و خطای باصره!

براستی که عجب گرفتاری شده است فدوی؛ چرا که این ذهنیت شش در چهار و در عین حال بازیگوش وی، همچنان همه جای او، بویژه آنجایش را، با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد! بعنوان مستوره نگاه کنید که فدوی منتظرالظهور، چگونه برای چندمین بار دچار خطای باصره شد ه و پنداشته که به نماز جماعت خواهران بقول مؤمنین، معاذاالله، ورود کرده است!

 

نقد بیطرفانه

اگر خوانندگان محترم ضدانقلاب، در همین آغاز مقال اوقات فدوی منتظرالظهور را تلخ نکرده و به او ایراد ناوارد نگیرند، عرض می کند که در بگیر و ببندهای دولتی، همیشهء اوقات مقصر برادران نیستند(1) و در این میان، ذغال خوب همt که اشتباهات شهروندان دو تابعیتی باشد، البته بی تأثیر نبوده و نیست! مستوره خشخاشی اگر خواسته باشید، الساعه از تنور بیرون آمد:

* سخنگوی قوهء قضاییهء ایران اعلام کرد که درخواست تجدید نظر در رای صادره برای فریبا عادلخواه رد شده و حکم دادگاه بدوی تایید شده است. فریبا عادلخواه، شهروند ایرانی- فرانسوی، که به عنوان انسان ‌شناس دانشگاه ساینس پو کار می‌کرد، سال گذشته به اتهام جاسوسی بازداشت شد. رسانه‌های ایران در تاریخ 16 مه 2020 گزارش دادند که قوهء قضائیهء این کشور، عادلخواه را به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به حکم غیرقطعی 6 سال حبس محکوم کرد که امروز سخنگوی قوه قضاییه از قطعی شدن آن خبر داد. /.العربیه

گرفتید؟ نه؟! خوانندگان محترم ضدانقلاب هم به این خنگی جداً که نوبر است! پدر جان! بموجب سند منگوله دار بالا، فریبا درس اش را درست نخوانده است!، آخر این چگونه انسان شناسی ست که گونهء از ابتدائی ترین از آن را نمی شناسد؟، بله؟..

بر این پایه، خود کرده را تدبیر نیست!

 

____________________________________

(1) لطفاً در همین آعاز مقال دشنام ندهید؛ احوط آنست که دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید و قدری تأمل کنید، شاید بقول حضرت امام(ل) خنده دار باشد! خواهر- برادر خواننده!

تغییر کاربری!

تا آنجا که فدوی منتظرالظهور می داند، واژهء مرکب “تغییر کاربری” نوعی تغییر در بهره برداری ست که معمولاً در ملک و املاک پیش می آید؛ مانند استفاده از ساختمان بعد از احداث، و بنوعی غیر از آنچه در محتوای طرح و پروانه ساختمان، قید گردیده است. و اما فدوی با ذکر این مقدمهء کوتاه مباهی ست که به آگاهی خوانندگان محترم ضدانقلاب برساند که با “تهدیدات” خداوند متعال و ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا(عج) و نایب البته برحق اش، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، دامت تخریباته، و نیز سایر حضرات آیات عظام و حجج اسلام، به ترتیب ریش و داغ نعل بر پیشانی، تغییر کاربری “سطل آشغال” به “رستوران مستضعفان” و نیز” زایشگاه مستضعفان” عملیاتی شد. در پی، اسناد مصور و منگوله دارش را ملاحظه می کنید:

   

 

خاصیت دیگر: نمایش رأی!

 

توصیه:

 

زایشگاه مستضعفان:

بموجب سند منگوله دار زیر، شما همچنان می توانید از بازار بچه فروشی که از تأسیسات حضرات آیات است، سود ببرید:

* استان‌وایر: یک دلال نوزاد خبر داده که قیمت نوزاد در ایران رو به گرانی است و در حال حاضر هر نوزاد بین 35 تا 45 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. /کیهان- گویا

لکن اگر بخواهید که ارزانتر و بلکه رایگان تمام بشود، به تیتر زیر مراجعه کنید:

* نوزاد تازه متولد شده‌ای که در سطل زباله رها شده بود توسط تکنسین‌ های اورژانس نجات یافت./ تیک

زیاده عرضی نیست.

سرد و گرم

فدوی نمی داند که چرا رؤیت یک تیتر خبری، او را، همزمان، غمگین و نیز شادمان کرد، شما هم ملاحظه کنید:

* عبدالسلام؛ نابغه مسلمانی که فراموش شد!/ بی.بی.سی

فدوی اندکی بعد، البته خودش به تنهائی، سبب را کشف کرد که همانا شادی (نابغه) و غمی (فراموش شد) ست که در جمله مستتر است.

بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، فدوی عادت ندارد که از ناحیهء مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، مستقر در خاورمیانهء امام (ل) و پیامبر خیز(ع- س- ص – عج)، خبرهای مفرح و درست و درمانی بشنود. خبرها عمدتاً از نوعی ست که، بقول عوام، ” already” می دانید! و برادران گرامی از آن به اسلام هراسی یاد می فرمایند، که البته وجود خارجی ندارد!

باری، فدوی بخش غمگین تیتر را رها و روی پارهء شادی آور آن متمرکز شد. با خود اندیشید که دانشمندی چنین قَدَر(1) بعید است که در تیررس اسلام عزیز بوده و صدمه ای دیده باشد که با مرور ادامهء خبر ملتفت شد که آن بزرگوار نتواسته در برابر اژدر اسلام عزیز جاخالی بدهد! این هم سند منگوله دارش:

* عبدالسلام اولین پاکستانی بود که نوبل فیزیک گرفت. او آنچنان به ریشه های خود و بهبود وضع مردم کشورش متعهد بود که هنگام دریافت جایزهء نوبل از پادشاه سوئد دستار به سر کرد. حتی در سخنرانی بعد از دریافت جایزه هم از قرآن نقل قول کرد./ همانجا

ادامهء پژوهش های فدوی حاکی ست که این، بقول عوام، “error” پنداری ارثی بوده است و نامبرده بی تقصیر است!

* پدرش معلم بود. می‌گفت تولد سلام نتیجه الهامی ست است که هنگام نماز جمعه از خداوند دریافت کرده. و در نتیجه این پسرش را از دیگر فرزندان اش برتر می‌دانست. /همانجا

بهر روی، فدوی در پایان پژوهش خود علت فراموش شدن بزرگوار را دریافت، شما را نمی داند!

_________________________________

(1) او برندهء یک بورس تحصیلی شد و به دانشگاه کمبریج در بریتانیا رفت. آن زمان یکی از معدود افرادی بود که از آسیای جنوبی در کالج سنت جان حضور داشتند. ولی عشق اش به زادگاه اش باعث شد به محض پایان دورهء دکتری به لاهور برگردد و به عنوان استاد ریاضیات مشغول شود. سال 1979، محمد عبدالسلام، دانشمند پاکستانی، نوبل فیزیک را برد. تحقیقات او در تعریف نظریهء فیزیک ذرات بسیار مهم بود. کار عبدالسلام به نوعی مقدمهء کشف «هیگز بوزون» بود؛ ذره ای که جرم ذرات ديگر از آن می آيد و بالاخره در سال 2012 رؤیت شد. / همانجا

 
 

00000000000000000000000000000000000

 

هزار سال دیگر در تاریخ می‌نویسند، سلسله ای بود بنام “سگجونیان”! که نه دلار 27 هزار تومنی، نه تخم مرغ دونه ای 1600 تومن، نه پراید 100 میلیون تومنی، نه سکهء 13 میلیونی، نه کرونا،

نه تحریم، نه تورم، و نه بیکاری، نتونست بکشتشون؛ تازه میگفتن آخر هفته کجا بریم؟!

00000000000000000000000000000000000

 

بپایان آمد این جوهر، مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

14 اکتبر المعذب از برجام الحرام سنهء 2020 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

www.hazl.com