یاد جان باختگان کادر پزشکی در ایران گرامی باد!

 

بهرام رحمانی :

ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرده و سراسر جهان را به هراس انداخته است، هر روز هزاران مورد جدید ابتلا به این بیماری و صد‌ها مورد مرگ بر اثر این بیماری اعلام می‌شود.

بسیاری از شهر‌ها در همه کشور‌ها به حالت تعطیل درآمده‌اند. پرواز‌ها و سفر‌های هوایی، رویداد‌های جهانی و همایش‌های سالانه و مراسم گوناگون لغو می‌شوند.

اروپا به یکی از مراکز همه‌گیری این بیماری تبدیل شده است، هم‌چنین در نقاط دیگر جهان مثل آمریکای جنوبی، ایالات متحده و خاور‌میانه هم میزان آلودگی به این ویروس روزانه رو به افزایش است.

بعضی کشور‌ها توانسته‌اند جلوی گسترش سریع و ناگهانی این ویروس را بگیرند و آن را مهار کنند،

حکومت اسلامی ایران اولین مرگ بر اثر کرونا را یک اسفند اعلام کرد در حالی‌که بعد معلوم شد مقامات حکومتی از قبل از شیوع بیماری خبر داشتند

اکنون نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در جهان به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که در اثر آن بیش از ۲۷ و ۳۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد کل بهبودیافتگان پس از ابتلا به کرونا در جهان تا به امروز بیش از ۱۳۳ هزار نفر گزارش شده است.

جهانپور سخن‌گوی وزارت بهداشت حکومت گفته است: از ظهر دیروز تا امروز ۳۰۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا شده به این بیماری به ۳۵۴۰۸ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز۲۵۱۷ نفر درگذشته‌اند.

همه‌گیر شدن ویروس کرونا در ایران دومین ماه خود را پشت سر می‌گذارد؛ اما مقامات حکومتی با در پیش‌ گرفتن سیاست دروغ و لاپوشانی در اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف، نسبت به تهدید این بیماری و موکول کردن خبر انتشار قطره‌چکانی آن به روزهای پس از برگزاری انتخابات مجلس، نقش اساسی در گسترش این ویروس کشنده در شهرهای مختلف کشور بازی کرده‌اند.

به‌گزارش پزشکان از گیلان، بسیاری از افرادی که از بیمارستان مرخص شدند به فاصله یک هفته در خانه فوت کردند اما آمار آن‌ها جزء درگذشتگان کرونا محسوب نمی‌شود.

در همین حال «شهربانو امانی» عضو شورای شهر تهران با ابراز تاسف از این‌که اطلاع‌رسانی درباره کرونا به خوبی انجام نشد و مسئله آن‌طور که باید جدی گرفته نشد، گفت: این مسئله خود در شیوع بیش‌تر بیماری بین مردم بی‌تاثیر نبود، از طرفی غافلگیر شدیم و آمادگی لازم را نداشتیم.

ادامه مطلب