آیا میتوانیم قربانی بی آزاری دربرابر فاشیسم باشیم؟

 

حسن( ذانیچ) ماسالی :

از زمان بقدرت رسیدن خمینی تاکنون،دههاهزارنفر شکنجه،اعدام و قتل عام شده اند.

دهها هزارنفرهنوزدر زندانها بسرمی برندوتمام آزادیهای فردی واجتماعی پایمال شده اند.

از خصایل برجسته این رژیم، جهالت، جنایت، وغارتگری است.بطوریکه بیش از نیمی از مردم ایران در فقرو آواره گی بسر میبرند واز داشتن بهداشت ، درمان، و مسکن محروم هستند.

برخی از  کوشندگان وسازمانهای سیاسی داخل و خارج از کشور، سالها است که کوشش بعمل می آورند با ” نصیحت”، سردمداران این رژیم را به اتخاذ روشهای انساندوستانه و دمکرات منشانه تشویق کنند!!! اما تاکنون به نتیجه ی مطلوبی نرسیده اند!

حال این پرسش اساسی مطرح است که آیا مردم ایرا ن و ازجمله مبارزین سیاسی، باید طبق خرافات اسلامی،تمام این مشقات و جنایات را بعنوان ” تقدیر الهی”، بطرز مازوخیستی ونیهیلیستی بپذیرند !! و برای نجات خویش” منتظر ظهمور امام زمان ” باشند!!!

یا اینکه میتوانیم با اتخاذ تدابیر سیاسی- تشکیلاتی- مبارزاتی ، باین مناسبات جنایتکارانه و غارتگرانه خاتمه دهیم ؟

راهکارها برای مقابله با حکومت جهالت- جنایت- فاشیستی کدامند؟

 ما بعنوان مدعیان مبارزه در راه دمکراسی، لائیسیته. و بعنوان مخالفین خشونت و اعدام، چطورمیتوانیم بپذیریم که “خودمان و مردم دردمند ایران، قربانی بی آزاری دربرابر فاشیسم” باشند؟!

مخاطب من عناصرومحافلی نیستند که ” بند ناف ” آنها به جناحبندیهای رژیم وصل میباشد.

مخاطبین من عناصر ومحافل صادقی هستند که “سیاست صبروانتظار دربرابر فاشیسم” و یا “سیاست نرمش( تحت لوای عدم خشونت) دربرابرحکومت فاشیستی” اتخاذ کرده اند!!

براین باورم، اگر از توانائی و درایت کافی درباره” فنون سازماندهی در شرایط ترور و اختناق “برخوردار نیستیم، حق نداریم راهکارهائی که موجب قربانی شدن مردم میشوند مطرح کنیم.و باید از ادعاهای کاذب دست برداریم و به سیاست بازیهای تسلیم طلبانه نیز خاتمه بدهیم!!!

براین باورم که پایبند بودن به مبانی عدم خشونت ، باین معنی نیست که ” قربانی بی آزاری برای حکومت فاشیستی ” باشیم!!!

بنابراین، برای پایان بخشیدن بمناسبات اسلامی – فاشیستی حاکم در ایران، ضروری است:

1- جبهه ائتلافی سراسری قدرتمندی از نیروهای جمهوریخواه، لائیک و دمکراتیک سازماندهی شوند.

2-نیروی نظامی تدافعی برای حفظ جان مبارزین و مردم دردمند در سراسر ایران سازماندهی شوند.

3- برنامه های کارشناسانه،  برای آموزش کادرهای سیاسی و مبارزاتی سازماندهی شوند.

4—فنون سازماندهی و مبارزاتی در شرایط ترور و اختناق در داخل و خارج از کشور آموزش داده شوند و با بینش و منش شهادت طلبی مبارزه شود.

5- طرح وبرنامه درباره ساختارنظام سیاسی – اداری آینده کشور و طرح و برنامه های باز سازی و تکامل  بخشیدن مناسبات اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی آینده کشور پیشاپیش تدوین شوند .

هفتم سپتامبر 2018