وضعيت جسمي تعدادي از اعتصاب كنندگان وخيم ميباشد‎

اطلاعيه كميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي در ايران
Hunger strike of political prisoners in Rajaee Shahr prison
امروز دوم شهريور بيست و ششمين روز #اعتصاب غذاي زندانيان سياسي
خواست زندانيان اعتصاب كننده در زندان #رجايي شهر:
برگرداندان اين زندانيان به بند قبلی و پرداخت هزینه هاي وارده بر وسایل شخصی شان
وضعيت جسمي تعدادي از اعتصاب كنندگان وخيم ميباشد
اين زندانيان و خانواده هايشان به حمايت فوري و وسيع ما نياز دارند
در تاريخ هشتم مرداد ماه برابر با سي جولاي مامورين زندان به سالن ١٢ زندان رجايي شهر يورش برده و پنجاه و سه نفر زنداني را مورد ضرب و شتم و توهين قرار داده و به بند ١٠ رجايي شهر كه به داشتن شرايط غير انساني معروف است انتقال دادند. به اين زندانيان حتي اجازه ندادند وسايل شخصي و داروهاي مورد احتياجشان را با خود ببرند.

زندانيان انتقال داده شده دست به اعتراض زدند و ٢٤ نفر از اين زندانيان دست به اعتصاب غذا زدند. پس از مدتي چهار نفر از اين زندانيا زانیار و لقمان مرادی ،حمزه سواری، واحد خلوصی و نوید خانجانی بدلیل شرایط وخیم جسمانی و بدرخواست ساير زندانیان، اعتصاب غذا را ادامه ندادند ولی همچنان در کنار زندانیان اعتصابی در سالن ۱۰ نگهداري شده اند. وضعيت جسمي زندانيان سعید شیرزاد، شاهین اقدامی،شاهین ذوقی تبار و سعید ماسوری در معرض خطر میباشد. بدنبال وخيم تر شدن وضعيت جسمي تعدادي از زندانيان مقامات زندان مجبور شدند كه چند نفر از جمله عادل نعیمی، فرهاد دهندژ و پیمان کوشک باغی، حمید بابایی، سعید پور حیدر را به بهداری زندان كه هيچگونه امكاناتي ندارد منتقل كنند. عليرغم هشدار پزشکان زندان به نياز فوري اين زندانيان به مراقبت های پزشکی در خارج از زندان ، رییس زندان مرداني جنايتكار از صدور اجازه اعزام به بیمارستان ممانعت كرده است . جان اين زندانيان در معرض خطر جدي ميباشد.

خواست این زندانیان سیاسی برگرداندان انها به بند قبلی خودشان و پرداخت هزینه تمام خساراتی که بر وسایل شخصی انها وارد شده است ميباشد. لازم به ذكر است كه غذا و ساير وسايل از جمله يخچال و ماشين تصفيه كننده آب كه اين زندانيان در بند ١٢ استفاده ميكردند با هزينه خود زندانيان خريده شده بود. رئيس جلاد زندان مرداني حتي از دريافت نامه اعلام اعتصاب غذاي اين زندانيان امتناع كرده و اجازه نداده است كه زندانيان اعتصابي به دارو و درمان و معاينات پزشكي دسترسي پيدا كنند. در عين حال خانواده هاي اين زندانيان بشدت نگران وضعيت فرزندانشان ميباشند و اجازه تماس تلفني و ملاقات حضوري با زندانيان اعتصابي را ندارند. لازم به ذكر است در روزهاي نخستين اعتصاب غذا ، مقامات زندان جهت فشار به اين زندانيان ، تعدادي از آنها را بيش از ١٠ روز در سلولهاي انفرادی نگه داشته و سپس مجددا به بند ١٠ انتقال دادند.

زندانيان در بند ١٠ در اطاقهايي نگهداري ميشوند كه پنجره هايش با ورق فلزی پوشانده شده كه باعث افزايش بوي نم در اطاقها و محروم كردن زنداني از استنشاق هواي سالم شده است، از دسترسی به آب آشامیدنی سالم، غذا و تعداد تخت کافی محروم ميباشند. در بند ١٠ بيش از چهل دوربين مداربسته جهت كنترل و فشار بر زندانيان در قسمتهاي مختلف و از جمله در حمام و دستشويي نيز نصب شده است. به علت انتقال اين زندانیان از بند دوازده به بند ده و محروم كردنشان از دسترسي به وسايل و مواد غذايي كه در بند ١٢ داشتند، بسياري از مواد غذایی كه با هزينه خودشان تهيه كرده بودند قابل استفاده نبوده، و فاسد شده است. جنايتكاران از اين مورد نيز جهت فشار بر زندانيان سياسي اعتصابي استفاده كرده و چند روز پيش گوشتهاي فاسد شده و متعفن را كه در بند ١٢ پس از انتقال اين زندانيان خراب شده بود را جلو زندانيان اعتصابي پرت ميكنند و به آنها ميگويند اين گوشتها را بخوريد.
خانواده‌های زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر، ديروز چهارشنبه اول شهریورماه، در مقابل دفتر دادستانی و سازمان زندان‌ها تجمع كرده و خواستار پاسخگویی مسئولین نسبت به وضعیت فرزندان زندانيشان شدند اما دادستاني از دادن هر گونه جوابي امتناع كرده و به خانواده ها گفته است این مسئله به رئیس سازمان زندان‌ها ربط پیدا می‌کند. اين خانواده ها را تنها نگذاريم و مقامات جنايتكار را مجبور به جوابگويي كنيم.

هدف اصلي مقامات زندان از اين يورش فشار هر چه بيشتر به زندانيان سياسي و خانواده هايشان و جلوگيري از پخش اخبار به خارج از زندان ميباشد. در حاليكه اين جنايتكاران بازديد مهندسي شده از زندان اوين را به نمايش ميگذارند و مذبوحانه تلاش دارند صداي زندانيان سياسي را خاموش كنند، زندانيان سياسي با تمام قدرت مبارزه كرده، صداي رسايشان را به گوش جهانيان و دولتهايي ميرساند كه منفعت سياسي و اقتصاديشان را بر حفظ جان اين آزاديخواهان ترجيح ميدند
زندانيان سياسي اعتصابي رجايي شهر در حاليكه تحت بدترين شراط قرار گرفته و وضعيت جسميشان روز به روز وخيمتر ميشود به مردم در سطح دنيا فراخوان ميدهند كه از خواسته هايشان حمايت كنند و اجازه ندهند رژيم اسلامي به يورشهاي وحشيانه اش ادامه دهد. اين زندانيان از ما ميخواهند كه خواسته يشان را در دنيا فرياد بزنيم و رژيم را به عقب برانيم.

رژيم اسلامي در حالي كه پس از يكروز اعتصاب غذاي مهدي كروبي به خواسته اش جواب مثبت داده و به بيمارستان نيز منتقلش ميكند، در كمال وحشيگري به زندانيان سياسي اعتصابي در رجايي شهر حمله و توهين ميكند. مهدي كروبي از جنس خود اين جنايتكاران است و بايد حفظ شود اما زندانيان رجايي شهر آزاديخواه هستند و بايد سركوب شوند. اين را دولت آبادي دادستان جنايتكار رژيم در تهران نيز با گفتن «تسلیم اعتصاب غذای زندانیان نمی‌شویم» نيز تاكيد كرد. اما به طور واقعي اعتراضات جهاني در حمايت از زندانيان سياسي رجايي شهر تا حال توانسته است به رژيم فشار بياورد و حتي دادستان تهران را مجبور به اعلام موضع علني نمايد.

كمك كنيد تا با اعتراض وسيعتر رژيم را مجبور به عقب نشيني و پذيرفتن خواسته هاي زندانيان سياسي در زندان رجايي شهر نمائيم. كمك كنيد صداي زندانيان سياسي و خانواده هايشان را هر چه وسيعتر به گوش دنيا برسانيم. جان
اين زندانيان سياسي در خطر است. ‏

– در مقابل زندان رجايي شهر ، در مقابل مجلس و دادستاني و سازمان زندانها تجمع كنيد
– پيام هاي حمايتي خود را براي خانواده هاي اين زندانيان ارسال داريد و در تجمعات اين خانواده ها شركت كنيد
– با ارسال نامه به سازمان زندانها از خواسته هاي زندانيان اعتصابي رجايي شهر حمايت كنيد

‏- در خارج از ايران با اتحاديه ها و سازمانهاي بشردوست، اعضاي پارلمان و وزارت خارجه دولتها تماس بگيريد و از آنها بخواهي به مقامات رژيم نامه ارسال داشته و از خواسته هاي زندانيان رجايي شهر حمايت كنند

از طريق ميدياي اجتماعي اخبار اين زندانيان را هر وسيعتر پخش كرده و از مردم بخواهي در اشكال مختلف حمايت كنند
– از طريق تويتر به رژيم فشار بياوريد
@Rouhani_ir @Asma_Jahangir I support the demands of #prisoners on #HungerStrike #RajaeeShahr Prison in#Iran

‫⁦‪@Rouhani_ir‬⁩ ⁦‪@Asma_Jahangir‬⁩ ‬
‫از خواسته زندانيان اعتصابي ⁧‫#رجايي‬⁩ شهر حمايت ميكنم. ⁧‫#زندانيان‬⁩ سياسي را آزاد كنيد

شيوا محبوبي سخنگوي كميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
دوم شهريور ١٣٩٦ برابر با بيست و چهارم آگوست

مصاحبه در رابطه با زندانيان اعتصاب كننده
https://www.youtube.com/watch?v=RaySHtnKs-4

براي دريافت اخرين اخبار در رابطه با اين زندانيان به فيسبوك زندانيان سياسي مراجعه نماييد
https://www.facebook.com/zendani.siasi
گروه تلگرامي
https://t.me/joinchat/AAAAAEDYe3d_indjKJZF_g
اينستاگرام كميته:
https://www.instagram.com/zendani.siasi