نیکا پرچم مانا!

 

موسی حاتمیان :

امشب ماه مهسا

بر زبون کوتوال این شب دیجور می خندید،

و بوی روسری سوزان نیکای شجاع و بادپای مردمان –

به تندی در تمام میهن تبدار می پیچید! 

و امشب آرشی، نی پیر

چو نیکایی جوان و شیر

کمانش از کمند موی 

 به دستش روسری در زه چو آتش تیر

به پرتابی که با جانش کند تدبیر

چنین ترسیم مرز میهن شیران کند تصویر! 

دلم تنگ است امشب، و نمی دانم برای تو چه بنویسم، 

غنچه ای از گل نسرین!* که در دامان اشترانکوه پرورده شد، نواده ی قدم خیری که بر دماوند درخشید، نماد تولدی دیگر، در فردای بخاک افتادن مهسا، که ژینای زندگی ایرانیان هرگز نخواهد مُرد، رمزی در امتداد ژینای انقلاب پُر راز و رمز زن زندگی آزادی! نیکا پرچم مانا، و زنده کننده ی فرهنگ ایرانیان، با پنداری نیک برای مردمان، و گفتاری نیک برای آزادی میهنمان، و کرداری نیک در به آتش کشیدن پرچم اشغالگران!

امشب وقتی که به معنای تمام، چون ابر ستاره ای در آسمان میهن درخشیدی، نمی دانم که سربازان وحشی امام زمان، چند ساعت بر چهره ی ماهت پنجه می کشیدند، تا تو را از بام دماوند به زمین بکشند، اما می دانم که وقتی بر خاک افتادی، ستار مشروطه، از قلب امیرخیز بار دیگر فریاد زد: آهای آهای آنام قربان!

زیرا که نیکای اشترانکوه، نواده ی زنان انجمن غیبی مشروطه هم بود، و ساعاتی دیگر، که پس از نبردی حماسی بر خاک خواهد افتاد، دوباره در لسان الغیب همان انجمن غیبی مخفی می شود، تا در هر لحظه ی ضرورت، باز هم به خیابان‌ها بیاید،

با هزاران دخت موی افشان -*

برای روسری سوزان،

به همراه هزاران رهنوردان دلیر و گُرد!*

نسرین شیر رودابه ای که تو را پرورد، همانطور که آرزو داشتی، برای سالروزتان می گوید: ما که معتقدیم, بچه‌های ما علیه این مغزهای پوسیده شوریده اند، و دنیایی زیبا و پُر از شادی مطالبه می کنند، نباید داغ و درد و مصیبت های خود را صرفاً به آه و ناله ختم کنیم… و باید اینها را به انگیزه‌ای امید بخش برای ساختن ایرانی آباد و آزاد تبدیل کنیم!

بنابراین رهنمود و دستورالعمل مادران انقلاب زن زندگی آزادی، با همه ی شما پیمان می بندیم، و همچنانکه خواستید، با شما فریاد می زنیم: 

ما ملت کبیریم، ایران را پس می گیریم! 

۱۹ شهریور – september 20,2023

پاورقی:

*اشاره به نسرین شاه کرمی مادر نیکا

*اشاره به انجمن مخفی زنان مشروطه که به انجمن غیبی مشهور است، و میلیونها دختری که در امتدادشان، آن نبرد تاریخی را تا پیروزی ادامه می دهند.

*اشاره به مجیدرضا رهنورد و قهرمانانی که پس از مهساها و نیکا ها بدار آویخته شدند، و پیش از آن شجاعانه گفت: برایم قرآن نخوانید و شادی کنید! کاوه های میهنی که در کنار گردآفریدان به شعار زن زندگی آزادی ، مرد میهن آبادی تجسم عینی بخشیدند!