برگزاری مراسم مجازی هشتادمین زادروز اسفندیار منفردزاده، موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز برجسته ایرانی

اسفندیار منفردزاده (آرشیو)
 

اسفندیار منفردزاده، آهنگساز سرشناس ایرانی

جمعی از دوستان و دوستداران اسفندیار منفردزاده روز شنبه ٢٣ اسفند با برگزاری مراسمی مجازی و با حضور وی، هشتادمین زادروز این هنرمند سرشناس ایرانی را گرامی داشتند.

اسفندیار منفردزاده، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، و تنظیم‌کننده نامدار ایرانی، روز ۲۴ اسفند ۱۳۱۹ در تهران به دنیا آمد. او طی نزدیک شش دهه فعالیت هنری، برخی از ماندگارترین آثار موسیقی ایران را خلق کرده است.

در ابتدای این برنامه دو ساعته که از عصر شنبه ۲۳ اسفند به وقت شرق آمریکا همزمان از طریق شبکه تلویزیونی «میهن»، صفحه فیسبوک «شبکه همبستگی با مبارزات مردم ایران»، و اپلیکیشن زوم پخش شد، مهدی اصلانی مجری برنامه، این اسطوره موسیقی ایران را «نت‌نویس رویای چشمه مهتاب» نامید و به  سیر زندگی هنری او پرداخت. در ادامه کلیپی از آثار ماندگار اسفندیار منفردزاده پخش شد و به دنبال آن تنی چند از حاضران پیام‌های شادباش خود را تقدیم استاد منفردزاده کردند.

هادی خرسندی، شاعر و طنزپرداز برجسته، در پیامی صوتی با اشاره به دوستی کهن خود با آقای منفردزاده گفت که او همچنان به آرمان‌های دوره نوجوانی‌اش وفادار است.

در ادامه، رضا علامه‌زاده، فیلمساز و از دیگر دوستان قدیمی اسفندیار منفردزاده، با اشاره به ویژگی‌های فردی و هنری منفردزاده پرداخت و او را «انسانی بسیار افتاده و بزرگوار» و یک «معلم اخلاق» توصیف کرد.

شهیار قنبری شاعر، ترانه‌سرا و آهنگساز سرشناس نیز در ویدیویی کوتاه زادروز اسفندیار منفردزاده را به وی تبریک گفت.

پس از آن، ناصر رحمانی‌‌نژاد، هنرمند عرصه تئاتر، بیش از نیم قرن فعالیت منفردزاده در عرصه موسیقی را شاهدی بر تلاشش برای «ارتقای روح انسان» دانست.

باقر موذن، گیتاریست، به عنوان هدیه قطعه‌ای موسیقی اجرا و آن را به استاد منفردزاده تقدیم کرد. 

تقی مختار، سینماگر و روزنامه‌نگار نیز از منفردزاده به عنوان عاملی برای سوق‌دادن ایرانیان به آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی یاد کند. آقای مختار در پایان خطاب به آقای منفردزاده گفت: «عمر پربارت دراز و نغمه‌های جان‌بخشت فزون‌تر باد.»

این مراسم با پیام تصویری خانم شیرین مهبد و فیلمی از اجرای دونفره او با اسفندیار منفردزاده دنبال شد. 

انسان‌بودن و آزاده‌بودن و آزادیخواهی اسفندیار منفردزاده، محور پیام تبریک ناصر زراعتی، منتقد سینما، بود که در ادامه پخش شد.

این برنامه با پخش قطعه‌ای از تکنوازی سنتور توسط خانم کتایون ملک‌مطیعی و پیام‌های تبریک شخصیت‌هایی همچون بهروز اسدی، پویان مقدسی، رضا گوهرزاد، رعنا منصور، حسین افصحی، مهدی ذوالفقاری، و علی کامرانی ادامه یافت.

در پایان برنامه، آقای اسفندیار منفردزاده ضمن سپاسگزاری از تمامی حاضران و دعوت جوانان ایرانی به تکاپوی بی‌پایان برای نیل به رویاهای‌شان و قائل‌نشدن هیچ سقفی برای آنها، به کارزار «نه به جمهوری اسلامی» اشاره کرد و هموطنان خود را به تحریم انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران دعوت کرد.

منبع سایت صدای امریکا

لینک پیام شهیار قنبری