چهار سال با دولت تدبير و اميد و ركوردهاي تازه

عباس رحمتی :

تقريبا چهارسال از تشكيل دولت تدبير واميد حسن روحاني ( فريدون ) گذشت او كه از وعده هاي صد روزه اش  چيزي به نفع مردم،  ماده نشد روحاني وعده داده بود تا چرخ زندگي مردم به شرط چرخيدن چرخ سانتريفوژها بچرخد اما هيچگاه آنطور كه مردم ميخواستند نچرخيد باز هم مردم زير فشارهاي اقتصادي كمر خم كردند و باز هم  آزادیها سرکوب شد و زنان  به حق داشتن حجاب دست نیافتند. باز بيشترين  اعدام ها در ايران بود و بيشترين خبرنگاران  و هنرمندان در ايران  دستگير شدند و  در نهایت پاسپورت ايراني اعتبار پيدا نكرد.  تبادل بانكي بر قرار نشد ، باز هم آلودگي هوا و كم آبي  در تهران و اهواز و… از اتفاقات و کمکاریهای اين دولت یازدهم بود و بايد گفت  باز  ايراني شخصيت خود را در دنيا طوري ديگري احساس كرد! باز هم نگراني ها  برای زندگی ساده طوري ديگر براي ايراني وجود اورد، اسید پاشی به صورت دختران ایرانی و باقی ماندن قوه قضائیه با ترکیب قبلی از فجایع  اینچهار سال بود . وعده هاي روحاني هيچكدام عملي نشد و مردم تغییراتی ندیدند که بهتر از گذشته باشد ،اما در اين چهار سال يك مسئله بوضوح مشخص تر شد و آن اينكه ، دولت در يك كلام هيچكاره است و رئيس دولتي كه  مردم  تعيين مي كنند اختيارش در دست ولايت فقيه است و اين ديگر  بر كسي پوشيده نيست ! اين موضوع را اگر من و تو مي گفتيم شايد  كسي براحتي قبول نمي كرد،  اماٌ ، حالا  اين موضوع در تلويزيون رژيم  از زبان كارشناسان اقتصادي پخش ميشود. اقتصاد دانان “مرتضا عربي”  و “محمد كهندل “از از موضوع پرده بردار كردند. “مرتضا عربي ” در يك برنامه تلويزيوني گفت ،علاوه بر سياستهاي اقتصادي ، اختيارات بخشي بزرگي از كشور در دست نهادها و نيروهاي ديگري است كه اسم نمي برم بخش هايي كه در دست بخش هاي عمومي است    بنيادها ( مثل ، بنياد ١٥ خرداد  ويا بيناد مستضعفان ) آستانها ( آستان قدس رضوي ، جمكران ) و ستادها ( ستاد اجرايي فرمان امام )  كه حجم بزرگي از اقتصاد كشور است و در دست دولت  قرار  ندارد و هنوز این بنیادها مراکز غارت وچاپیدن است  ، معني اين حرف اين است كه دولت  جمهوري اسلامي  اختیارات خود را بین خود و رهبری و این نهادها تقسیم کرده است ، دولت  تافته ي جدا بافته ای  است كه از هيچ قانون اقتصادي پيروي نمي كند يعني رهبري ولايت فقيه بايد در آن  اقتصاد دخالت  كند تا سهم خود را هميشه بردارد. نهادها و بنيادها و امامان جمعه در ستادها  و بنياده و آستانها مستقرند تا سهم ولايت فقيه را حفظ كنند آنها هركدام ساز خود را ميزنند و به هيچكس هم جوابگو نيستند “مرتضا عربي ” در برنامه تلويزيوني به مالياتها هم اشاره مي كند و از فاجعه ديگري پرده بر ميدارد او ميگويد : دولت نمي تواند پنجاه درصد مالياتهاي كشور را از بعضيها بگيرد ! حالا فكر كنيد در كشوري كه ٥٠ در صد مالياتش بحساب دولت واريز نشود چگونه مي شود سيستم اقتصادي درستي پايه ريزي كرد؟ يكي از علتهاي فقر گسترده ، نداشتن مدرسه كافي براي بچه ها و …  همين نداشتن برنامه مالياتي است كه نابساماني اقتصادي ايجاد ميكند عدم كارايي دولت را در همين برنامه بايد دانست .

محمد كهندل ، اقتصاد دان ديگري در برنامه تلويزيوني رژيم مسائل اقتصادي را از طرف مقام معظم رهبري ولايت فقيه مطرح كرد ، او مي گويد سياستهاي بالا دستي و دولت بايد بر اساس سود بالا دستي تنظيم شود ، ما نمي توانيم به چشمهاي قانون اساسي ( نور چشمي ) ايراد بگيريم به بالادستي ها ايراد بگيريم و … معني اين حرفها چنين است كه نهادها و بنياده هايي كه مثل قارچ رشد كرده اند ، هركاري دلشان خواسته است انجام داده اند، و دولت تدبير و اميد هم چشم بر اين جنايات بسته است و فقط از زور و پول و سلاح و  قدرتي كه در دست   سپاه است بطور سر بسته خبر داد ولي كاری بر عليه آنها انجام نداد چرا كه خود را شريك آنها ميداند !

تحريم ها و فلج دولت ،شعارهاي ولايت فقيه :

مرتضا عربي ، فشارهاي تحريم را آنقدر براي دولت مشگل دانست كه تا حد فلج شدن براى دولت بود تورم شش و هفت درصد براي دولت خبري  خوش نبود تورم ٣٥ درصدي او را ضعيف كرد و اثرات بدي بر اقتصاد مردم گذاشت . اگر يادتان باشد رهبري ولايت فقيه هميشه ميگفت تحريم ها بر ما اثري نداشته است ، البته براى خامنه اي و خانواده اش اثري نداشته است چون هم پول و زور و هم اسلحه دارد و خبر از مردم وضعیت بعد اقتصادی  ندارد او خود را در مقابل تحريمها واكسينه كرده بود و مي گفت تحریمها  به ما ضربه نمي زند عده اي هم از اين صحبتهاي خامنه اي حمايت ميكردند.

قاچاق كالا  به ايران بطور رسمي: 

 اقتصادان خود رژيم در باره بهتر شدن شاخص هاي اقتصادي مي گويد شاخص هاي اقتصادي بهتر نشده و اينكه قاچاق كالا وضع بهتري پيدا كرده باشد نمي بينيم اين آمارهاي مثبتي نيست ! علي لاريجاني هم رئيس مجلس رژيم هم در مورد قاچاق مي گويد قاچاق يك مسئله مهم است او معتقد است ، قاچاق ٢٠ ميليارد نيست بلكه ١٥٠ ميليارد دلار است ! يعني اينكه همه ميدانند قاچاق به ايران صورت مي گيرد منتها سر مقدارش بحث است ( درحاليكه ١٥ ميليارد دلار قاچاق  يعني چيدن كاميونهای پر از جنس  از ماكو تا چهارمحال بختياري ) بر اساس آمار محمد رضا پورابراهيمي از مسئولين گمرگ در واردات كالا به ايران (از منطقه ) مي شنويم ، باز قاچاق صورت گرفته است  فقط  يك رقم نا قابل ٢٢ ميليارد دلاري است كه نشان ميدهد اين كالاها گم شده است.  باز تلويزيون رژيم آماري ارائه ميدهد كه نشان از رسمي شدن قاچاق دارد ٧٠ درصد موادي كه به ايران وارد  ميشود  قاچاق ميشود ٣٠ درصد بقيه هم توسط همان بخش قاچاق كننده  كالاها قاچاق وارد كشور  ميشود ! جالبتر اينكه رهبري ولايت فقيه هم در سخنراني اش  به اين قاچاق كالا اشاره دارد ، خامنه اي هم در یکی از سخنرانیهایش گفته بود  ٢٠ ميليارد دلار بالاتر قاچاق شده است  يعني همان ٢٢ ميليارد دلار ي است كه مسئولين خود مطرح مي كنند، شايد خامنه اي باز بگويد این هم كار دشمن است و يا اينكه بگويد باز ما ركود زده ايم ! حال بايد از دولت  و رئيس جمهوري ، تدبير و اميد ، پرسيد شما و رهبرتان كه از قاچاق و دزدي ها اطلاع داريد و سر آمار و ارقامش چانه ميزنيد ، چرا اين وضعيت را كنترل نمي كنيد؟ حتمن باندهاي خود رهبر ، رهبري سر باند قاچاق را در دست دارد تا رهبري همچنان  ، ركود تازه  ديگري  بزند!